ICKE PICKE PÖ

Jag gillar min bil...


FÖR


Den är SNÄLL mot mig!


Trots att den är gammal och gått många många mil ger den mig inte allt för mycket bekymmer (det här får jag helt säkert äta upp - från och med nu kommer den att få alla möjliga fel) - inte nog med att jag i stort sett bara behöver tanka och köra - den har ypperlig färg också - en färg som dämpar värsta skiten - det behövs - den tvättas nämligen inte allt för ofta...


MEN


Den har ETT fel...


Jag kan inte ha barnbilstolen fram - lilla damen måste åka där bak!


Det är ett helvete att åka längre sträckor...


FÖR


Åker vi t.ex till Åbo går det bra på DITVÄGEN - då sover hon ju men sedan är tålamodet slut - sur, bitter och inåtvänd på grund av att hon måste sitta inpulad i sin stol efter en hel dag av roliga intryck skriker hon hela vägen hem...


DET är INTE roligt!


Då jag köpte bilen var det ett kriterie - den skulle ha airbags överallt...


OCH


När min pappa påpekade "Varför basera köpet på hur många airbags den har - man köper väl knappast en bil bara för att krocka den" fattade jag inte vitsen...


FAST


Det gör jag nu!


Hade den inte airbag på passagerarsidan kunde jag ha bilstolen där - förmodligen skulle lilla damen vara grinig ändå men det vore åtminstone betydligt enklare att FÖRSÖKA roa henne om man SÅG henne eller hur...


I nya bilar kan man tydligen välja om man vill ha en airbag aktiverad eller inte - det går däremot inte i min - vill jag ha den ur funktion måste jag antingen ta den till en märkesfirma för att åtgärdas vilket lär vara en dyr historia...
 
ELLER

Så kan jag med hjälp av fysiklagarna räkna ut i vilken minsta möjliga hastighet en krock måste ske för att utlösa fanskapet så att jag sedan kan plocka bort den själv...

HMMM...


Icke Picke Pö...


Kommentarer
Postat av: bara jag

...du kan inte fråga Broman då vad det kostar att koppla ur den? Man TYCKET ju, i allafall så här som kärring (smartare könet & lycligt lottad :)) att det inte KAN va en så j-a stor tillställning...

2009-04-02 @ 06:03:10
Postat av: Nette

Bara jag:

Det är just han som berättat för mig att det blir en dyr historia och om HAN säger att det blir dyrt så måste det ju bli det - jag menar...han och jag har alltid olika åsikter om det här med vad som är dyrt eller inte när det gäller bilen - HAN tycker allt är billigt medans jag pirrar om att det är dyrt så om han nu en gång säger det är dyrt måste det ju vara fruktansvärt dyrt! :)

2009-04-02 @ 10:47:35
Postat av: ullisar

att krocka bort den känns lite dumt för då pajjar du ju den på din sida också... :(

2009-04-02 @ 16:57:57
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0