FORTFARANDE GRINIG!

Jag är fortfarande grinig...


Mest för att jag känner mig värdelös - jag menar - ungarna har sportlov - man BORDE ju hitta på något tillsammans med dem - utflykter - annat kul...


MEN


Blotta tanken på att åka någonstans gör mig trött...


Hade jag extrapengar kunde vi ha roat oss med en dags shopping - i köpcentren finns det åtminstone skötrum och andra viktiga element som behövs för att hålla den lilla glad och nöjd...


FAST


Pengar...


Vad är det?


Jag kan redan se ungarnas obligatoriska uppsats om sportlovet framför mig...


"På sportlovet gjorde vi som vanligt INGENTING!"


Suck!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Utan att mena nåt illa .......... lillan har väl en far som kan ha henne medan du gör nåt roligt med dina stora barn .......... eller? Eller ALLA tillsammans gör nåt kul ( finns annat än shopping som är kul ..... trooor jag i alla fall), bio , simhall, skrinna, utflykt till nåt ställe man aldrig varit,

Låt barnen önska tex 5 saker var dom vill göra , som är gratis eller i alla fall billiga, och så väljer man från den listan..... sök upp andra ungar som också är hemma (alla reser inte bort ! )och bjud hem dom och låt dom göra nåt tillsammans (baka o fixa en picnic tex)

(läste dom här tipsen i tidningen häromdagen)

2009-02-18 @ 11:31:06
Postat av: Annelie

Eller...så är dom så pass stora att dom kan hitta på egna saker.

När jag var liten så fanns en massa aktiviteter, för dom med mindre pengar. Mamma var ensam med mig och mina sex syskon.Vi var i slalombacken, vi red bla bla bla.

Man ska inte få ångest över onödiga saker. Dom har, min kära bloggvän...En mamma som är hemma och tar emot dom efter skolan, ser till att dom får middag,förser dom med kläder och andra nyttigheter..

Det är inte alla förunnat..

Upp med hakan tjejen och kramen till dig....over there!

2009-02-19 @ 19:51:52
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Helena

Visst är det jobbigt med lov och de krav man lätt känner på sig.... Det får väl bli som det blir.

2009-02-22 @ 18:12:28
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0