TORKTUMLARMANUAL!

Torktumlare är en lyx!


FÖR


Om jag, som saknar tvättgenen, inte hade en sådan skulle vi inte ha rena kläder överhuvudtaget - vartenda plagg skulle vara en mosaikbit i en möglande hög nere i tvättstugan - det må vara ett helvete att tvätta...


MEN


Att få den rena tvätten torr är ÄNNU värre...



Jag har alltså en torktumlare!


Det är ju inte bara det att den hokuspokus fixar fram TORRA kläder - den KRYMPER ju dem också!


Vad som är bra med det?


Jo, när man som jag pendlar i vikt från den ena dagen till den andra (förutom nu då när det vägrar gå neråt överhuvudtaget) behöver man inte må dåligt - "Vad f*n har hänt med jeansen?" - ÄH - Jäkla torktumlare - om jag inte behövde den så otroligt mycket skulle den åka ut genom fönstret - krympa mina kläder så där - dumma dumma torktumlare där"


FAST


Att ha en torktumlare är ju inte BARA nöje...


FÖR


Man måste ju ENGAGERA sig i den också!


Min samlar till exempel upp allt vatten i en plastbehållare - DEN ska tömmas och det lilla filtret på framsidan måste rensas efter varenda körning annars blir tumlaren överhettad eller något sånt - vad vet jag - iallafall så bör man se till de här två sakerna - annars kan det gå illa...


Vad jag missat var filterlådan nere vid golvet - visst hade jag lagt märke till att det fanns något där nere - något som tycktes suga åt sig en massa saker - iallafall hade det alltid en yta av blöt, geggig sörja...


OCH


Ibland, när jag kände mig superduktig, pillade jag bort det värsta kletet...


MEN


När min pappa försynt undrade hur ofta jag plockade bort hela lådan och tvättade den stod jag som ett frågetecken?

"Plocka ur och tvätta? NÅGON måtta på engagemang får det väl ändå vara? Eller?"


NÅJA...


Efter att en månads tid gått och sneglat snett på torktumlaren bestämde jag mig idag för att "Nå, vad f*n - jag kan ju testa iallafall" - drog ut hela grejen - satte den i toalettstolen - vred på varmvattenkranen - började spola...


OCH


Ojojoj vad där fanns grejer - det tog ju aldrig slut - konstigt att det inte börjat brinna för länge sen?!?



Från och med nu får det bli en ändring - jag tänker utöka mitt engagemang - istället för att bara tömma byttan med vatten och rensa filtret på framsidan ska jag även tvätta ur filterlåddan där nere vid golvet med jämna mellanrum och ifall DU har en torktumlare och du OCKSÅ missat den här lilla detaljen har jag gjort en illustration för att hjälpa dig på traven...




SABLAR vad jag är DUKTIG!


Jag borde ju helt klart bli grafiker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0