TOAPAPPER

Jag vet inte hur det är med andra men jag gör iallafall ofta saker och ting av ren impuls - mitt i allt får jag ett eller annat infall som JUST DÅ tycks vara OERHÖRT smart - "NU var jag fiffig IGEN en gång" tänker jag då i mitt enfald...


OCH


Även om det faktiskt inte händer allt för ofta att jag ångrar mig efteråt erkänner jag att det faktiskt går åt helsike IBLAND och jag får lida för min så otroligt smarta ide´...


Som nu...


"Dumt huvud får arslet lida" eller hur det nu är de säger...


FÖR


Senast jag köpte toalettpapper köpte jag ett sparpack på öns fyndbutik...


OCH


DET gör jag minsann inte om!


Inte nog med att det egentligen var dyrare än matbutikernas egna billiga märken (som enligt mig är helt ok för att vara just "billiga") - tillverkaren har tydligen inspirerats av Lambis otroooooliga uppsugningsförmåga och bestämt sig för att göra likadant...


MEN


Totalt missat det faktum att SÅ tunt papper (läs obefintligt) inte kan suga upp hur mycket som helst utan att gå sönder!


Varje gång man går på toaletten måste man först rulla upp halva rullen för att få en vettigt tjock bit i handen fast efter torkandet finns ändå kanske en fjärdedel av rullen kvar som en porös massa i lårviken medans den andra fjärdedelen sitter fastlimmad  i handen...


TYP


Nåja, det kanske är en smärre överdrift - skit samma - hur som helst så blir jag sur!


Kommentarer
Postat av: Pappa ( Nettes )

..Hej igen..Here comes the results from Halmstad.....Vi( jag och de som skiter hos mig )använder SERLA..det är tredubbelt...300 st sådana rutor på en rulle...de är 9,7 x 12,5 cm stora....pappret på rullen är 37,5 meter långt...väger 175 gram ( inkl rullen 181 gram )....tillverkas av Metså Returfiber i Sverige...finns troligen i Finland också Metsä i Menttä ( men troligen dyrare än i Sverige ) Här kostar ett pack med 24 rullar c:a 65 kronor.....men det är bra ...och det är absolut inget skitsnack!!!/ Kram

2009-05-27 @ 06:29:36
Postat av: Pappa ( Nettes )

....det hade smugit sig in en liten tryckfelsnisse i texten...det skall vara Metsä Returfiber ( om någon korrekturläsare hakar upp sig )

2009-05-27 @ 06:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0