EN BEBOELIG PLANET

Så förbereder du dig för utomjordingar...

...står det i Expressen idag!  

MEN HALLÅ, tänkte jag, ALLT skriver de ju om också. Tror de verkligen att folk LÄSER sånt?  

OCH...

...så klickade jag hastigt upp artikeln!    

Vi har ju faktiskt upptäckt en beboelig planet nu - det FINNS en chans att vi inte är ensamma! 

NATURLIGTVIS är vi inte ensamma! Det har vi väl vetat hela tiden? Om universum inte har något slut (tänk INTE på det nu Nette, tänk INTE på det!!!!!) så är ju chansen att vi är ensamma miljarder gånger mindre än att vi inte skulle vara det. 

DUMT!  

Strunt samma om det var BIG BANG eller GUD som skapade oss - Big Bang kan väl hända var och när som helst och jag tvivlar starkt på att Gud skulle vara så pass enfaldig att han inte tar säkerhetskopior. Tro mig, han har nog varit med "before" han också! 

MEN 

Nu börjar det bli panik. Vad händer när "de" kommer hit? För HIT kommer de ju - helt klart. Jag menar, det FINNS ju inga andra ställen att besöka! De MÅSTE ju komma till VÅR planet! 

Jo, då blir det krig!  

(Det borde väl annars göra USA glada? ÄNTLIGEN en fiende som eventuellt kan ge dem lite skapligt motstånd. Börjar säkert bli så där småtråkigt att ge sig på mindre jämt) 

MEN 

Hur skyddar vi oss då?  

Svaret är enkelt - det BEHÖVER vi inte - det fixar USA! 

Nämn EN film - EN ENDA - där VI som inte bor i USA har klarat av att besegra aliens när de dyker upp? Jag har iallafall inte hittat någon och jag har DILLE på alla möjliga katastroffilmer! 

Inte nog med att USA avlivar aliens på löpande band - asteroider som fått för sig att landa på jorden gör de pulver av på NOLLTID!  

Jag tänker alltså inte köpa Taylor och Boans bok - jag kan lugnt sätta mina pengar på annat i TRYGG FÖRVISSNING att vårt kära USA tar hand om alla de där problemen när de dyker upp! 

Istället för att läsa boken kan jag designa hundkojan - vänta du bara Larran - den kommer att bli JÄTTEFIN! :)


Kommentarer
Postat av: KvinnaFruMamma

Fast enligt sentiologerna(eller hur det nu stavas) så bor det en liten alien i varje människa, har jag för mig.
Ja vem vet vad som finns där ute...
Vi får förlita oss på USA;-)

Trevlig kväll!

2007-04-26 @ 22:18:41
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Nette

Så....egentligen är vi kanske alla utomjordingar? Ojoj....hoppas bara att inte USA börjar tänka så...bådar illa för mänskligheten ;)

2007-04-28 @ 11:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0