HÄXTRÄDGÅRD

Varje vår får jag samma dille - den HÄR sommaren ska jag se till att trädgården blir så som jag VILL ha den. Varje vår sitter jag med papper och penna bredvid datorn och surfar på nätet, sökande efter de växter jag vill ha. Varje vår inser jag att jag inte har en aning om VILKA växter jag egentligen vill ha och väljer behändigt nog att glömma allt.  

I år har jag tänkt skärpa mig! 

Jag vill inte ha en sån där "ny" trädgård med perfekta, planerade rabatter på utstuderade ställen - det är absolut inget för mig! Vad jag vill ha är en "gammal" trädgård där stora växter verkar ha fått övertaget och verkligen frodas överallt. Där örter växer lite här och var och får sprida sig bäst de vill.  

Vad jag vill ha är en riktig HÄXTRÄDGÅRD!

En sådan skulle passa mig perfekt! 

OM jag någonsin får den vildvuxna trädgård jag ser framför mig inuti mitt huvud kommer jag att bygga en stig av runda stenar. Den stigen leder till en trädgårdsgunga. I gungan finns vackra handbroderade kuddar (köpa på loppis för jag kan ju inte brodera). I just den gungan kommer jag sedan att sitta, lutad mot kuddarna, med en bok i ena handen och ett kopp hemgjort örtte´i den andra medans en förfasad omvärld susar förbi - förfasad över hur någon kan låta sin trädgård bli så vildvuxen.

Då kommer jag att le för mig själv och tänka att de vet inte vad de går miste om - jag är ÄNTLIGEN där jag hör hemma!

Kommentarer
Postat av: Tonyheidi

Just checking to see if my dad s guest book is working, not that I don not believe him. I might just have to have one of these myself.

2008-08-22 @ 09:13:37
URL: http://tonyheidi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0