IGENMURAT VARDAGSRUM

Jag blir GALEN på mitt vardagsrum!  

Det finns två rum och kök här nere. När vi flyttade in var inte vinden fixad så ett halvt år testade vi "Compact Living" - rum nummer ett fick vara vardagsrum, där jag sov på soffan, rum nummer två fick ungarna dela på. Jag kan berätta att compact living definitivt inte är något för oss - när vinden blev klar flyttade snabbt vi upp. Vardagsrummet fick vara kvar på samma ställe och det rum som plötsligt "blev över" fick bli mitt arbetsrum kombinerat gästrum. In med stora otympliga arbetsbord ,skåp, datorer, skrivare och dubbelsäng.  

Sedan slutade jag jobba - vad skulle jag nu med ett arbetsrum till? Gäster har vi sällan och det är ju  ganska onödigt att reservera ett helt rum som gästrum bara för att någon sover över några nätter per år.  

Nej, jag var tvungen att hitta på något annat.

 

DÅ kom jag på att jag ville ha en köksö. Jag har, som jag tidigare sagt, en hel del fel och brister - en av dem är att jag inte tycker om att vänta - kommer jag på något måste det ske MEDDETSAMMA! Två dagar senare var köksön ritad och beställd. Vårt kök är litet - om där skulle finnas en köksö måste matbord och stolar bort. Inga större problem - det var ju bara att tömma arbetsrummet, göra om DET rummet till vardagsrum och så skulle gamla vardagsrummet få bli matrum istället - NO problem!

Min granne hade flera gånger sneglat åt mina arbetsbord så jag ringde henne och sa att NU ska de UT - de får inte plats någon annanstans - kom och plocka bort! Hon blev överlycklig (och det blev jag med - nu slapp jag ju själv släpa ut dem). Så istället släpade jag upp dubbelsängen till vinden och plockade bort datorer och annat skräp som jag, på något konstigt sätt, samlat på mig! 

När grannarna, med mycket möda och stort besvär, kånkat hem borden så flyttade vardagsrummet in i gästrummet och köksmöblemanget fick ett alldeles eget rum. Det blev lite ödsligt - hur kunde jag fixa det? Inga problem den här gången heller - förmodligen var det enda som fattades en kökssoffa! Det var snabbt fixat - grannen hade en som jag fick låna tills jag hittade en egen.  

Jag blev VÄLDIGT nöjd med köket. Köksön hjälpte upp skåpproblemet (jag är en samlare - alla skåp fylls på nolltid) så att det bara visslade om det.

Jag blev VÄLDIGT nöjd med matrummet - det blev ljust och fint i gammal stil.  

MEN 

Vardagsrummet gör mig alltså GALEN! Jag vet inte HUR många gånger jag möblerat om det nu. Jag har testat än det ena, än det andra. Var och varannan dag så släpar jag allt fram och tillbaka. Ungarna blir mer och mer uppgivna - de vet ju aldrig i vilket hörn de hittar tv´n nästa gång de ska se på nåt. Jag svär ve och förbannelse över att jag inte haft råd att köpa TRÅDLÖST biosystem - det är miljontals sladdar ÖVERALLT som ska kopplas ur, ordnas om och kopplas in.  

Nu har det gått så långt att jag börjar bli missnöjd med resten av huset också! Det SPRIDER sig!

VAD är det som gör att ETT ENDA RUM kan krångla till det på det här viset? Karma? Illasinnade andar? Stjärnor och planeter eller magnetiska rutsystem och allt annat som lär finnas?

Kanske rummet bara behöver nya tapeter eller borde jag helt enkelt mura fast dörren till rummet och glömma att det existerar?


Kommentarer
Postat av: Konradmiriam

really good site!!

2008-12-15 @ 09:50:44
URL: http://konradmiriam.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0