KONTAKTANNONS

Min kära svägerska gav mig en bok - "Tantlexikon" av Catharina Ingelman-Sundberg.

 

I samma veva hon gav den till mig sa hon:


- Kolla upp ordet "Kontaktannonser". Där finns en som genast fick mig att tänka på dig. 

Det var den här: 

Dags för dig, du man, att fatta pennan och skriva till kvinnan som tycker om allt som gör livet glatt. Men om du svär, röker och dricker för mycket öl, nä, då vet jag inte. Och om du kommer hem för sent på kvällarna och är otrogen kan du låta bli. Har du inte heller tilltro till vår Herre kan du dra. Och inbilla dig inte att jag tänker laga mat och städa efter dig. Nä, nä, fy fan! Äh, du kan lika gärna dra åt helvete. Och förresten vill jag inte ha några brev. Inte dig heller."En som går i terapi"
 

Tänk vad BRA en del människor känner en! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0