SEX vs. KÄRLEK

Jag säger som mina barn -"Min vi**us dator har någo STÄRÄ"! Den byter ut tecken när jag försöker skriva - om jag t.ex. ska skriva O som i Olle sätter den in en sexa istället. Gissa om jag blir SMÅTT irriterad?  

Häromdagen fanns det, antingen i Aftonbladet eller Expressen, en artikel om ett par där åldersskillnaden var väldigt hög. Jag hann inte läsa den just då så jag tänkte istället göra det nu - tror ni jag hittar den? Förmodligen skulle jag hitta den om jag använde mig av artikelsök men eftersom det bara är någon dag sedan den publicerades så borde den ju finnas framme under "Kärlek och sex". TRODDE jag ja! 

Men nej, den finns ingenstans. Inte tillräckligt intressant. 

Istället reagerar jag på relationen "kärlek" och "sex" på kategori-sidorna för just dessa ämnen. Hur många artiklar handlar om kärlek jämfört med de som tar upp sex.  

Vi lär oss att, med rätt sorts flirt, locka till oss en partner inom räckhåll så att vi sedan kan hångla efter konstens alla regler för "hångla bör man, annars dör man". Inte bara "live" flirt utan även hur man ska bete sig för att få någon att nappa via nätet. Vi får också tips om hur cybersex går till så att vi har DET på det klara när vi väl halat in någon på kroken. Har du ingen dator? Livet går inte under för det - du kan ju ha sex med hjälp av sms! 


Sen gör det ett HOPP!

Har sexlivet svalnat?

 

Kamasutra - håll på i timmar, köp nya leksaker och lek med varandra , pröva de nya ställningarna - allt från den ovige till gummimänniskan, kolla in vårt bildspecial, var otrogen - det räddar ditt förhållande om du gör det snyggt, se på porr, ät mediciner - strunta i biverkningarna - du kanske får tre öron men vem bryr sig om småsaker bara det går att ha sex.

Och om inget av det här funkar så för all del - FEJKA! 

Inte undra på att "Impotens är det värsta som kan hända mannen" som en undersökning har visat. En undersökning baserad på svaren av 300 män! WOW - TREHUNDRA! De satte verkligen hela sin själ och hjärta i DET projektet!  

Är det så konstigt... 

Att ungdomar får en lite snedvriden inställning till sex?
Att kvinnor blir misshandlade och våldtagna - enligt undersökningar "gillar de ju hårda tag"?
Att fler och fler förhållanden inte fungerar? 

Vart har betydelsen av kärlek, ömhet och sammanhållning tagit vägen? 

Japp, jag ÄR grinig! 

Antagligen så har jag bara varit utan för länge! 

För sex MÅSTE man ju ha - utan det är ju ens liv inte värt ett dugg!


Kommentarer
Postat av: KvinnaFruMamma

Första besöket här så jag passar på att göra ett lite avtryck.
Ha en bra dag!

2007-04-18 @ 09:57:50
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: christel Blennerup

Halloj Nette. Sex är ju super viktigt *s*
men visst är det synd att vissa yngre får snedvriden syn på sex ute i samhället..det får ju inte gå till överdrift och man får ju inte glömma att kärlek och ömhet är såå mycket viktigare än just sexet! Och det är ju mycket alá köttmarknad ute..tycker jag!//kramis c.

2007-04-18 @ 18:41:58
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Kanf keato

Sen ska man inte blanda ihop sex med att älska någon.
Sex kan man ju ha som intresse eller hobby, utan att det behöver betyda att man blandar in känslor för det.

Men sen är jag nog gammal modig, tycker att sex är något man har med sin partner, inge otrohet

2007-04-18 @ 18:47:11
URL: http://keato.blogg.se/
Postat av: Carina

För min del är sex något man har med sin partner och otrohet är även för mig något förbjudet. Man är sin partner trogen. Sex för mig är något man för att man håller någon kär. Jag är nog liksom Kanf Keato här ovan, gammel modig i tänket gällande sex och kärlek. Fast det som hoppar från bädd till bädd får väl göra det då så länge jag inte behöver bli inblandad.

2007-04-18 @ 21:02:23
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: Carina

Det jag skulle skriva var att jag var här på första besöket och att jag passa på att göra ett lite avtryck. Men så hann jag skriva ett inlägg innan. :) Kul också att du fann min blogg!

2007-04-18 @ 21:05:39
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: Nette

Jag dömer inte de som har sex som hobby eller bara för sexets skull men det är inget för mig..

Vad roligt att se att jag inte är alldeles ensam om att vara gammalmodig! :)

2007-04-18 @ 21:21:12
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Larran


Här är en till som är gammalmodig. :)
Jag skulle aldrig ha ett one night stand.
Hua.. jag tycker att för mig så vore det att
ge lite av min själ..

Hoppas allt är bra! :)
//Lars

2007-04-19 @ 08:47:49
URL: http://larran.blogg.se
Postat av: discount propecia

Cool site. Thank you!


2007-05-17 @ 17:07:08
URL: http://propeciadang.spazioblog.it/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0