BAD HAIRDAY!

Jag blir GALEN på mitt hår! 

Varenda eviga morgon jag stiger upp är jag en levande reklampelare för uttrycket "Are you having a bad hairday"?.  

I hela mitt liv har jag velat ha RAKT hår - rakt FINT hår som LIGGER NER istället för att forma en osymmetrisk stunthjälm runt skallen. Jag har till och med RAKPERMANENTAT mitt hår ett par gånger - varje gång samma sak - det hålls i en vecka sedan säger det FJUTT och så är det en massa lockar IGEN! 

MEN 

När jag gnäller är det ingen som förstår? 

Hur kan jag vara MISSNÖJD med självlockigt hår - det som är såååå fint? 

De senaste åren har jag låtit kapa ALLT - rusat in till frissan, slängt mig i stolen och muttrat  KAIKKI POIS mellan tänderna  för min frissa pratar bara finska och bara DET har ju ställt till en hel del bekymmer under åren men det är en annan historia. 

SÅ 

Varenda gång jag kommit ut har håret varit KORT - max tre centimeter på längsta stället - mycket behändigt för då försvinner lockarna UTOM virveln i nacken men den behöver inte JAG se! 

FAST 

Speciellt KVINNLIGT är det ju förstås inte om jag säger så - iallafall inte på mig - jag blir en identisk tvillingbror till min lillbrorsa och även om han är jättegullig så känns det liksom lite FEL! 

I våras bestämde jag mig - den här gången ska jag SPARA mitt hår - den här gången ska det få växa och bli långt igen - jag gillade ju faktiskt att ha långt hår - inga problem med frisyrer - inga problem överhuvudtaget - en knut, flätor, hästsvans - långt hår ger en MÄNGDER av valmöjligheter...

MEN 

Jag HATAR verkligen det här mellanstadiet - när det INTE är kort ELLER långt ELLER ens halvlångt - bara ett enda RUFS som verkat gadda ihop sig för att driva mig till vansinne! 

Snart ger jag UPP - rakar bort allt och köper peruk! 

Bildbevis - Nette, 88 år, på morgonen:    


image144

Detta inläggs förord: FÖRANMÄLAN

När man gör en anmälan meddelar man något - man kan till exempel anmäla sig till en kurs och säga att man tänker delta - man kan även anmäla ett brott d.v.s. meddela att det skett ett brott. En föranmälan är en anmälan som sker på förhand.


Kommentarer
Postat av: crue Annika

godmorrgon ! ja du hår bekymer slipper ju jag med mitt korta hår !!! ha en bra dag kram

2007-08-02 @ 10:43:42
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Kul att se hur (lite iaf) du ser ut!
Själv har jag rakt hår och ville ha lockigt när man var yngre. Har växt från det nu... Alla med lockigt, verkar ha problem med frisyren. Du får börja använda plattången...
En nyfiken fråga... Talar du bara finlandssvenska och bara lite finska?

2007-08-02 @ 11:06:53
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: crue Annika

hej igen ja vovven sovear alltid så där ...lista på min sida haka på om du vill kram

2007-08-02 @ 12:42:33
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Think Twice

Det där är en klassiker..den som har rakt vill ha lockigt och likaså omvänt...men den längden du har nu den är nog värst...varken kort eller långt....så du får försöka stå ut ett tag till.. och inte ge upp tills du kommit över den magiska gränsen.....för många ger upp här...!
Håret växer ca 1 cm i månaden (kan variera dock)
Tips! Dra nytta av lockarna, prova med mousse eller gele och platta/rufsa till vid öronen och hjässan tex...där just lockarna kan ge "tantlook"....
Personligen tycker jag det är fint med självfall, har själv spikraka lockar;)
/Kramis

2007-08-02 @ 13:27:32
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Nette

Annika:
Därför just brukar jag se till att mitt hår också försvinner men den här gången ska vi se hur länge jag orkar hålla mig innan jag ger upp ännu en gång. Nu har jag gjort listan! Kram! :)
Camilla:
Du har jättefint hår! Jag pratar finlandssvenska eller den typ av svenska där jag just då befinner mig men finskan är det värre med - jag förstår i stort sett allt både i tal och skrift men när jag SJÄLV ska prata är det som om tungan blir förstenar och vägrar röra sig...:(
Think Twice:
Tantlook var ordet! :D Tack för tipset - jag kämpar vidare...ett tag till....usch! :)
Kram på dig!

2007-08-02 @ 19:47:18
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Carola

Du passar i din frissa. Det är nog svårt och vara 100% nöjd med håret.. Jag hade rakt hår när jag var yngre och nu har jag en del lockar..crazy world. Många skulle nog vilja ha din frisyr. Tröttnar man så kan man låta håret växa..

2007-08-02 @ 22:16:14
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Pappa

...tro mig,..hon är jättesnygg. Jag träffade henne i förra veckan och jag har bildbevis ( inte bara för att hon är min dotter) Handen på hjärtat..vilka gillar sitt hår på morgonen?

2007-08-02 @ 22:20:14
Postat av: Nette

Carola:
Tack....men jag tycker ju jag är ett troll! :) Det är ju bara det att det tar EVIGHETER för håret att växa - när jag har riktigt kort växer det med ljusets hastighet och man måste till frissan hela tiden MEN när man vill ha det långt så seeeeeegar det sig fram...dumma hår! :)
Pappa:
Du är snäll du - lobbar du för julklappar redan? ;) Bildbevisen får du gärna förstöra - det finns en knapp som heter "Delete" på kameran - funkar YPPERLIGT! :)

2007-08-02 @ 22:55:04
Postat av: Helen

Det där håret ja det är alla "flickors" mardröm iaf på morgonen :) Har själv spikrakt hår o skriker alltid på min dotter att hon ska fixa till det om vi ska ngt speciellt ;) Men det där med mousse o sv är faktist viktigt även om man inte tror det. Har alltid velat ha självfall men nej då inte kan man få det inte. Håller med think twise använd plattång o lite gele så ska du se, tycker oxå att du ska stå ut snart är du över den jobbiga längden.
Ha en bra dag /kram

2007-08-03 @ 08:37:19
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: boque

Jag är faktiskt en (kille) på 13 år som gärna vill försöka spara och få det att likna Kurt Cobains hår, utan framgång... i och med att mitt hår är så frenetiskt tjockt så vet jag hur det blir när jag försöker spara till långt. Det slutar med att jag istället liknar en väldigt ovårdard Luke Skywalker eller någon ur Beatles, för att slippa lockarna vid öronen som sticker ut som små horn klipper jag av dom ibland och kammar ner året "bakom" luggen istället så att det går ner brevid pannan. Mitt hår faller absolut inte ner om jag håller upp det. Därför är mina behov av hårgelé för att få luggen att stå minimala. Om någon vet hur jag kan få håret att "falla ner" och inte stanna i en konstig ställning, snälla skriv det här om ni vill. Ska hålla ett öga på den här bloggen.

2007-08-27 @ 19:10:05
Postat av: Nette

boque:
Hej! För det första - vad roligt att du hittat min blogg! För det andra - tyvärr kan jag inte hjälpa dig - jag är värdelös på att få hår att falla så som det BORDE falla men istället har jag skrivit ett nytt inlägg på adressen: http://enkelmenrar.blogg.se/1189190110_hrtips_till_boque.html där jag bett andra tipsa om eventuella knep! Hoppas någon vet hur du ska göra! :)

2007-09-07 @ 20:39:30
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: mev

Hej! Ditt hår ser jättehärligt ut! Tjockt och lockigt. Mitt hår är såå tunnt, och värre blir det av att jag för tilfället tappar massor också.
Även jag har lite lockigt, men det är mest lite irriterande lock vid tinningarna som flyger upp hela tiden. *suck*
Aja, good luck with your hair, hoppas du blir nöjd med det i framtiden =)

2007-10-17 @ 23:06:00
Postat av: Abdullahsine

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2008-09-24 @ 14:45:01
URL: http://abdullahsine.blogspot.com
Postat av: Abdullahsine

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2008-09-24 @ 14:45:55
URL: http://abdullahsine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0