UTSEENDEFIXERING

NU kommer jag till mitt favoritämne IGEN en gång - nämligen UTSEENDEFIXERING! 

Häromdagen när jag besökte en butik...eller var det förra veckan? Jag har lite svårt att hålla koll på dagar...

NÅ 

Strunt samma - jag besökte iallafall NÅGON DAG den senaste månaden en butik där innehavaren är en tuff dam jag alltid brukar diskutera saker och ting med under tiden jag trynar genom alla skåp och hyllor... 

Detta gjorde jag även denna gång. 

Under tiden jag masade runt där kom det in en familj bestående av man, kvinna och barn. 

DÅ 

Kommer damen fram till mig och väser:
 

-         Usch - tänk att ha en SÅN DÄR hemma!

 

VILKET


Naturligtvis fick mig att försynt snegla runt för att se vad man eventuellt skulle kunna HA hemma och varför det var USCH? Till slut gav jag upp, böjde mig lite mot henne och väste tillbaka: 

 

-         EH? Vilket då?  

 

Blicken jag fick var den man reserverar för extremt tröga och dumma människor - varpå hon  förklarade att hon ju naturligtvis menade KARLN - tänk om man hade en sån där tunna till gubbe hemma - man skulle ju bli GALEN!

När familjen gått ut tog hon upp ämnet igen. Tydligen var det bland det värsta hon kunde tänka sig att ha en rejält kraftig karl dallande eller, taskigt sagt, dallrande hemma. Hur kan man låta sin karl gå omkring med en tunna på minst 10 kilo på magen? 

Jag svarade att jag inte ens lagt märke till att han hade mage men att jag alltid sagt att DET inte stör mig ETT DUGG - hellre tvärtom - är man tillsammans med någon som inte är i topptrim behöver man ju själv inte heller vara i topptrim - YPPERLIG situation - passar mig PERFEKT.  

MEN 

Då kontrade hon med att: 

-         Tänk då på vad ANDRA säger om din karl bakom din rygg - du skulle få gå omkring och SKÄMMAS hela tiden!

VA? 

Är det faktiskt så?  

Skulle folk inte ha annat att göra än att sitta och kolla in andras partners för att gruppera in dem i olika viktklasser?  

Ska man, när man träffar någon, ta i beaktande vad ANDRA anser om honom eller henne?  

HALLÅ! 

SÅ sjukt är väl inte samhället?

 

ELLER?


Appropå tunnor på magen har jag kommit fram till att jag borde till stan - det är verkligen dags för nya kläder - jag har inga - iallafall inga som PASSAR! De få jeans som verkligen satt som de skulle har konstigt nog blivit fulla med målfärg? Här målar jag tydligen KLÄDERNA och förvarar sedan målarpenslarna i AVLOPPET?

 

Nu ska jag kolla om jag får någon med mig - jag vill dit IDAG -helst MEDDETSAMMA!

Hoppas ni får en UNDERBAR dag!


Kommentarer
Postat av: matilda

Skulle man skämmas för den man älskar? Borde väl vara de som tänker sådana tankar (som butiksbiträdet) som borde skämmas!

2007-08-16 @ 12:31:23
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: crue Annika

kul att höra ifrån dej kramar

2007-08-16 @ 12:50:34
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Hannele

Man kan skämmas bara för sej själv, sa dotter för länge sedan.

2007-08-16 @ 15:24:37
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Camilliondollar Baby

Utseendet har ingen betydelse, den kvinnan var knäpp.

2007-08-16 @ 19:51:01
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Annelie

Skulle aldrig skämmas över den jag var tillsammans med.Min gubbe jag har bär på en liten tunna,så gosigt att lägga huvudet på ;-)
Ha en fin kväll/kram

2007-08-16 @ 21:02:38
URL: http://rospinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0