BOMULLSRÖRA

Det verkar som om vintern har bestämt sig - nu får det tydligen vara nog med slask och gråmulet - nu smäller det till och blir kallt...


FÖR


Just nu har vi åtta minusgrader ute...


FAST


Jag tänker inte klaga - jag orkar inte!


Den här veckan har varit en av de mest intensiva dagarna i mitt liv - att bara några dagar kan kännas som ÅR visste jag inte? Huvudet känns som bomull - varenda tanke behöver maximalt med koncentration för att kunna fullföljas och ÄNDÅ blir det en seg röra - det märks även här, nu när jag skriver - jag har redan glömt VAD jag skulle skriva om!


MEN


Vad gör det?


Det kunde vara betydligt värre!


Igår var jag tillsammans med dottern och julhandlade - grabben vägrade komma med - påstod att han hellre dog än gick tillsammans med oss i en massa butiker - konstig unge!


VISST


Jag var ju även och julhandlade på onsdagen men DÅ kom jag (till vänner och bekantas förtjusning) hem med TVÅ futtiga saker - ett kaffepaket köpt på en bensinstation och en begagnad film som jag i panik roffade åt mig på loppisen bara för att jag inte skulle komma tomhänt ut därifrån.


En hel dag i Åbo och jag kommer hem med ett kaffepaket och en dålig film?


GISSA om jag var DEPPAD - det var sällskapets fel - nästa gång han kommer med och handlar får han sitta i bilen och vänta - det är då ett som är säkert...


FÖR


Igår när jag shoppade tillsammans med dottern köptes det betydligt mer!


MEN


Ännu fattas det en hel del och DET borde jag åtgärda idag - tacka gudarna för att det finns något som heter Internet och näthandel!


Dessutom borde jag elda i kakelugnen, städa upp lite i den katastrofala röran som har uppstått här hemma, tvätta upp en del kläder, lägga ut fågelmaten jag köpt men inte ens fått uppackad...


Med mera...med mera....


OCH


Klockan tre är det dags att sätta igång och jobba igen...


MEN


Imorgon eftermiddag är jag ledig och DÅ hinner jag (peppar peppar) kolla upp vad NI har sysslat med de sista dagarna - jag har saknat er!


Önskar er en riktigt fin dag!


Kommentarer
Postat av: Pappa

...hon svävar åhå...högt i det blå../Kram

2007-12-14 @ 16:48:40
Postat av: Helena

nu e hon ute på ljus blåa moln. . . De e jag glad för.
eller var de "mannen som var ute och gå med taxen" som var med till Åbo !?
;-))

2007-12-14 @ 19:09:30
Postat av: Helena

jag tycker mycket om din blogg. Känner igen det där med shoppandet. När maken är med kan det blir extremt lite handlat. ( eller inte om jag ska vara ärlig) Men när jag och dottern är ute blir det alltid resultat. Synes.

2007-12-14 @ 22:46:40
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Själv är det dags för julshoppingen imorgon. Hoppas att man får allt klart då.

2007-12-15 @ 00:12:07
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Helena

från de ena till de andra, inte råkar du ha kattungar ? skulle behöva en grå randig katt som gärna är lurvig. den skall exporteras till närpes...

2007-12-15 @ 17:31:56
Postat av: kamelens leende -Helene-

Håller helt och fullt med din son ja... att springa runt i affärer suger kamlepung.
*hehe*
Skickar för det mesta med mina äldsta döttrar (när det är möjligt) att följa med yngsta för att handla kläder o dyl.
Men nu börjar även yngsta bli så stor så hon klarar av det själv. Tack gode gud.
=)

2007-12-15 @ 18:24:53
URL: http://kamelsmile.blogspot.com
Postat av: Helen

En hel del att stå i låter det som, konstigt ville han inte följa med er o julhandla hehe.
Vilken härlig julklapp du fått i förtid då, massa grattiskramar o lycka till :D
Ha en fin 3:e advent du med.

2007-12-16 @ 09:29:28
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Pia

Framme !

2007-12-16 @ 18:13:47
Postat av: Paula

Vi shoppar inte alls längre! Alltså inga julklappar! Barnbarnen får sin slant så dom kan handla vad dom själva vill (trist, ja, men det är så dom vill ha det) och vi vuxna har äntligen gemensamt beslutat att inte utväxla julklappar. Det gör julen mycket enklare! Bara lite käk på bordet, det mesta färdigt från affären, så kan vi fira jul i lugn o ro...ja, alltså, måste ju grava laxen, lägga in strömming, laga kålrotslådorna men sen så, haha
Ha en fin vecka, du verkar vara inne i ett bra stim!

2007-12-16 @ 18:22:38
URL: http://paulaz.se
Postat av: Think Twice

Allt julfejande kan ta knäcken på vem som helst, värst är nog att hitta julklappar.
Din första shoppingtur påminner lite om mina...man famlar i blindo...och hittar absolut ingenting....sen känner man paniken och köper andra saker som kompensation.
Skulle tro att det ändrar sig med sonen...han är väl inte så gammal än....min son är 19 och följer gärna med och väljer ut sina julklappar....( dessutom på eget initiativ) kanske ingen "surprise" vid julklappsöppningen men det spar en massa bekymmer;)
/Kram

2007-12-16 @ 19:17:08
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: matilda

o elda i braskamin... mmmm så mysigt!

2007-12-16 @ 21:53:46
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Annelie

Usch och fy. Jag är inte heller klar....pålånga vägar =(
Ha det fint/kram

2007-12-16 @ 22:22:52
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: christel Blennerup

GOD JUL
KRAM CHRISTEL

2007-12-17 @ 11:27:03
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Shoppa gör jag inte.. bara det helt nödvändigaste till Jul.. vlev påminfd om att alla räkningar skulle betalas innan jul här oxså eller innan nästa löning och det är en hel del det.. så typiskt att telefon, bredband, el, radiotjänst, talbok och försäkring.. ja till och med hyresgästföreningens betallapp komnner denna månad och elen blev dyr ..
vad ska man få utrymme till annat.. skinka och det där goa måste man ju bara ha.. julklappar är bara en massa byte och för stunden ett leende.. inget för mig.. bara ett par tre stycken till barnbarnen:-)
Ha de i din karusellverkstad:-)

2007-12-18 @ 17:38:34
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0