BERÄTTAR DE?

Jaha, nu har jag TÄNKT igen!

 

Jag har ju dille på katastroffilmer - ni vet - såna vars handling bland annat kan vara att en vulkan poppar upp mitt i stan ELLER att enorma tornados sveper med sig allt i sin väg ELLER att det plötsligt blir en ny istid ELLER att det dimper ner asteroider och annat stort från himlen.

SÅNA filmer gillar jag! 

OCH 

Oftast är det ju så i de här filmerna att makten VET att det kommer att hända något katastrofalt men det berättar de inte åt den övriga befolkningen eftersom de är rädda för den panik som då skulle uppstå. 

MEN 

Det är ju film - det är ju inte på riktigt.  

OM det skulle uppstå en sådan situation - att "de" plötsligt upptäckte en bigbauta bumling någonstans i rymden - att bumlingen tvinnar rakt emot oss och att det kommer att smälla DUKTIGT inom en månad...

VAD gör de då? 

På RIKTIGT! 

Berättar de eller håller de tyst? 

DET skulle jag gärna vilja veta!

 

FÖR

 

Jag är GANSKA säker på att det INTE skulle uppstå panik om världens befolkning plötsligt fick reda på att de endast hade en månad kvar att leva!

 

JAG tror att det istället skulle bli FRED och ROFYLLT - att alla istället för att hata, håna och såra skulle ta vara på den tid som finns kvar - umgås med sina nära och kära och göra den sista tiden så fin som möjligt!

 Det är vad jag tror...

Vad tror du?

Förmodligen att jag bör sluta tänka! :)


Kommentarer
Postat av: Pia

Älskar oxå sådan filmer, skyskrapor, flyplansolyckor, vulkanutbrott, you name it ;)

2007-07-12 @ 22:28:45
Postat av: Nette

Pia:
Du har bra smak! :)

2007-07-12 @ 23:26:12
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0