BEVIS, INBJUDNING & FÖRFRÅGAN

Jag har så gullig släkt, vänner och bekanta - för att inte tala om EX - nu menar jag inte ALLA ex....eller alla och alla...det låter ju som om det kryllar av såna...ÄH...nu tappade jag ju bort mig IGEN!


JO


Efter gårdagens inlägg har jag fått kommentarer, mail och sms av dem där de påpekat att det jag skrev inte stämmer. Gulligt va!?!

MEN

För att NI ska få ett hum om vad jag pratar om och VEM jag är så ska jag göra något som jag ALDRIG trodde jag skulle göra - nämligen sätta in en liten bild! Haha, M - DET trodde nog du inte heller att jag skulle göra eller hur? :)

image114

VERKLIGEN SYND att bilden är tagen med min billiga telefon (som har minimalt med pixlar) på långt avstånd och rätt in i en spegel - till på köpet blev det ju bilden suddig och i misstag förminskade jag den alldeles för mycket...voi voi hur kunde det bli så? Hehe!

För att visa mina ladugårdsdörrar försökte jag ta en bild bakifrån men det slutade med ett förskräckligt sendrag i midjan och spärr i nacken så DET projektet övergav jag ganska snabbt!

IALLAFALL

På lördag fyller jag år!


Jajamensan - sakta men säkert klättrar jag uppåt och snart når jag min efterlängtade 40-årsgräns. I och för sig blir jag ju bara 36 den här gången men vaddå? Det går ju iallafall framåt!

Om ni har vägarna förbi är ni hjärtligt välkomna (men inte före typ 15.00 eller så - kommer ni före får ni faktiskt skylla er själva!).

Nu har jag däremot ett problem!


Vad ska jag bjuda på?


Naturligtvis blir det marängtårta OCH banankaka men vad mer? Något saltigt! Vad?


Förra året hade jag svamp-, och köttfärspaj tillsammans med sallad och det gick åt som smör i solen tills någon gjorde misstaget att fråga VILKEN sort av svamp jag hade i den.

Trattkantareller, svarade jag!

Då undrade de om jag plockat dem själv?

Klart det, svarade jag, de är ju skitenkla att känna igen - det finns ju inga andra som är röda med vita prickar!

Efter det var det marängtårtans tur att gå åt som smör i solen!



Svamppaj är kanske inte någon direkt hit här i år men det är bara bra eftersom det inte ploppade upp några svampar förra året. Jag hoppas verkligen att det blir ett bra svampår i år istället för mitt lager av trattkantareller har sinat - jag behöver MER!

Jag lutar åt smörgåstårta - DET skulle vara gott!


FAST


Jag har aldrig gjort någon själv - bara ätit upp alla andras!


DÄRFÖR...


...behöver jag er hjälp - har ni recept på en smörgåstårta som är enkel att göra men som ändå är god?


Kommentarer
Postat av: Think Twice

Grattis i förskott....du är ju rena ungdomen:))
Vad kul att se ett foto på dig...lite nyfiken blir man allt på vilka man skriver med...men någon ladgårdsdörr...är du *definitivt* inte...hur lagom och fin som helst!
Smörgåstårtan kan jag dessvärre inte hjälpa till med..har aldrig gjort någon!
Ha nu en fortsatt bra dag!
/Kramis

2007-07-04 @ 12:15:24
URL: http://blueblueeyes.webbloggse/
Postat av: matilda

låter som att det blir ett trevligt kalas! :D Ni får ha det så trevligt :)

2007-07-04 @ 14:39:08
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Åsa.S

Köp bröd, typ polarkaka eller liknande. Lägg svampstuvning i understa lagret, tonfiskstuvning i andra. I ett tredje kan du ha legymsallad, lättast att köpa färdig. Bred mjukost ovanpå och ha på vad du vill... räkor, skinkrullar, äggklyftor, kaviar, olika grönsaker... Lätt som en plätt!

2007-07-04 @ 14:39:21
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Beträffande ladugårdsdörren har jag sett värre.... (Min) Ingen fara på taket!

2007-07-04 @ 14:40:45
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: anita

Hej!
Grattis på förskott!
Ja något med salt får du allt bjuda på innan allt socker kommer på bordet, lätt att må illa om man bara dratt i sig socker= marängtårta... ja du kan ju alltid göra en soppa lätt o enkelt så här på sommaren.
Ha de gott // anita

2007-07-04 @ 15:56:22
URL: http://misspeed.wordpress.com
Postat av: Annelie

Kul att få ett hum om hur du ser ut=)Vad tycker du om ang smörgåstårtor? Det är ju gott...supergott.Jag kommer med båten;)
Grattar först den rätta dagen gör jag..till dess kram och ha det fint, ja eller till lite senare :-)

2007-07-04 @ 16:01:18
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Paula

Kika in på Tasteline vettja! Bästa receptbanken på nätet! Du kommer att hitta både GI-tårtor o smaskiga tårtor, jag lovar!
36 herrregud, det fyller snart min dotter...

2007-07-04 @ 16:31:16
URL: http://paulaz.se
Postat av: Pappa

...vi som är släkt måste ju...ja du vet....Nej du är toppen./ Kram från pappa.
Ps Ringer före 3 på lördag Ds

2007-07-04 @ 17:57:16
Postat av: Carola

Så kul och se kort på dig. Jag trodde att du skulle " förbli anonym". Marängtårta-MUMS: Kan man få en bit? Hur känns det och bli äldre då?
** Sifonen som jag har gör bara kolsyrat vatten, det är lätt och använda. Dricker ni även läsk så kan du gå in och kika på www.sodastream.se
Trevlig kväll.

2007-07-04 @ 18:11:05
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Christina W

http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=180&sSideNavn=Recept+kort&iOpskrift=36232
Kanongod smörgåstårta och rätt enkel att göra sa kompisen som bjöd på den.
Annars är ju tipset pastasallad (och jag har köpt de randiga i Paris - önskar jag köpt fler fp) - pastasallad med pesto går ju lätt att förbereda. Sen kan man ha skinka på ett fat - går oftast bra att beställa färdigupplagt.
Om jag vore hemma och i din närhet hade jag givetvis kommit och hjälpt till. Dessvärre sitter jag på ett plan till London då.

2007-07-04 @ 18:20:47
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Christina W

Förresten....GRATTIS i förskott!!!!!

2007-07-04 @ 18:21:53
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: lill Annika

KUL att få se en bild :) hoppas allt e bra med dej ?kom och gissa på min sida ??? kram Annika
önskar dej en underbar födelsedag om vi inte hörs här innen dess ..

2007-07-04 @ 19:02:57
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Vicke

När det gäller recept och mat så har jag tummen mitt i handen!! Och det är väl lika bra att jag säger Grattis i förskott så att jag inte glömmer det sedan!
Vicke

2007-07-04 @ 19:34:43
URL: http://www.vicke.be
Postat av: christel Blennerup

Grattis i förskott :-)
och det är ju ingen ålder, 36!! tänk på mig som ska fylla 37 hela år i September.. som Marilym Monroe sa - Tyngkraften hinner ikapp oss alla!! *s*Eller meningen som - åldern tar ut sin rätt!! Jag önskar jag bodde nämre dig och kunde komma inom på Lördag och mumsa på det du ska bjuda på! //kram C.

2007-07-04 @ 21:42:16
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: christel Blennerup

oj Maräng tårta låter gottigt!! :-)

2007-07-04 @ 21:50:56
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Nette

Think Twice:
Tackar - javisst är jag UNG och konstigt nog har jag ALLTID velat vara äldre. Jag menar...så länge man är under 18 eller 20 är det väl naturligt men borde jag inte vilja stoppa åldrandet nu redan? Jag borde kanske gå på lite terapi? :)
Kram!
matilda:
Det tror jag nog det blir! ;) Välkommen tillbaka!!!!
Åsa.S
Kan det verkligen vara så enkelt? Jag trodde man måste hålla på en halv dag för att göra smörgåskakor? Nu känner jag mig dum - vad är legymsallad? Måste googla lite tror jag! Bra att jag inte är ensam och ladugårdsdörrar! :)
Anita:
Tack! :) Problemet är bara att jag inte har något direkt kalas utan folk som har lust kan komma in om de känner för det och därför vet jag inte vilka som kommer eller när de kommer. Då är det passligt med t.ex. paj eller kaka men saltigt måste det finnas - det är då ett som är säkert!
Annelie:
Hum är väl ordet - man får nog ingen större uppfattning av min bild men det var väl nog lite det som var meningen :D. Jag gillar köttiga smörgåstårtor - med skinka och ägg och allt annat smarrigt. Säkert är fisktårtorna också goda men jag vet inte om jag smakat nån? RÄKOR älskar jag! Du är hjärtligt välkommen. Antar att du startar imorgon då för att hinna? :)
Paula:
Jag kollade och fick ideer till en massa - resultatet kommer på söndag....eller på lördagen då. Jo, det är hemskt - jag borde vara äldre - ska skärpa mig! :)
Pappa:
Det var väl det jag visste - jag var ju tvungen att visa de andra att JAG höll mig till sanningen medans ni var jäviga! Hehe! Kram! :)
Carola:
Jag tänkte nog vara det men sedan började ni alla andra sakta men säkert plocka in bilder på er så då måste ju jag också göra det :)
Det känns bara roligt att bli äldre - stör mig absolut inte ett dugg! Jag kan skicka en bit på posten av marängkakan :)
Christina:
Jättestort tack! Hos dig hittar man alltid en massa matnyttigt (där fick jag till det) - förstår att du skulle vilja ha fler paket av pastan - den var verkligen tuff! Jasså, London? Det var ju synd för mig men roligt för dig - jag skulle också vilja dit! :)
Ni andra - om ni inte har några ideer vad ni ska göra för gott att äta så kolla på hennes blogg - massor med godsaker!!!!!
Annika:
Liten bild då ja...och suddig och utan detaljer men en början iallafall! :)
Allt är bra här (peppar peppar) - det var svårt att gissa vilket av alternativen som inte stämde - jag hoppas jag valde rätt? :)
Tack och kram! :)
Vicke:
Du är som jag då - jag har också tummen mitt i handen när det gäller sånt! :) Tack ska du ha! :)
Christel:
Men JÖSSES vad du blir gammal! Vad var vi när vi rantade på stan? Jag kanske var 16 och du 17? Det betyder att det är 20 år sedan? HEH! Hur kan det vara det? :)
Jag lovar - om du kommer hit någongång ska jag laga precis samma sak åt dig och bjuda på - en helt egen maränkaka ska du få! ;)
Svart lugg låter TUFFT! Nu ska jag kolla om du har foto på det på bloggen!
Kram! :)

2007-07-04 @ 22:11:19
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Lisa

mmm lät gott med marängtårtan!

2007-07-04 @ 23:27:45
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: M

Neh, det trodde jag då aldrig, att du skulle lägga ut en bild, (precis som jag sa i sms:et idag då). Men en lite bättre bild kunde du väl ha tagit, ja måste ju gnälla på nånting som du märker. :)

2007-07-05 @ 00:05:35
Postat av: Larran


YEAH! Äntligen en bild :)
Duktig flicka ;)
Kram på dig Nette :)

2007-07-05 @ 06:40:36
URL: http://larran.blogg.se
Postat av: Nette

Lisa:
Om du kommer hit så får du en bit (och så kan du kanske passa på att hjälpa mig med håret på samma gång) :)
M:
Du är då en pirrpelle du ändå - aldrig är du nöjd! Puss på dig! ;)
Larran:
Det tog ett tag eller hur? :)
Tack tack och kram tillbáka! :)

2007-07-05 @ 10:21:43
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Christina W

Åhhh du är så himla rar - verkligen Kram på dig och hittar jag randig pasta i London ska jag köpa dig ett paket

2007-07-05 @ 13:39:20
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Grattis i förskott=)
Vadå gammal??? Vad är jag dårå??*hmmmm**S*
Era ladugårdsdörrar måste vara pyttesmå.
Ha en bra dag!
Kram

2007-07-05 @ 16:20:33
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Steinarmette

Nice site, welcome to my

2008-09-17 @ 11:22:19
URL: http://steinarmette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0