BLOGGPAUS

Jag är GLAD!

 

RYSLIGT glad!

 

FÖR


Igår kom det nämligen en snickare som på några timmar fixade ett par av de saker som jag saknat i ÅR! 

Dörrar till barnens rum.  

När jag köpte huset var det öppen vind - oisolerad med ruttna fönster som gått sönder och därför släppte in fåglar. Tittade man uppåt var det plåttakets undersida man såg. Först hade jag tänkt att vi alla skulle kunna samsas om att bo nere - att jag skulle vänta med övervåningen men efter ett par månader insåg jag att det inte var någon bra ide´- som jag skrev tidigare så är nog compact living inget för oss. 

När så övervåningen byggdes om (nej, jag gjorde det inte själv - då hade den förmodligen rasat ihop för länge sedan) blev det en ganska öppen planlösning. Istället för dörrar skulle öppningarna vara stora - varför jag bestämde det kommer jag inte ihåg men antagligen hade det med LJUSET att göra ELLER känslan av att det är större än det verkligen är. 

NÅ 

Den första tiden gick det bra - vi var alla nöjda och glada...

Efterhand började längtan efter LITE privatliv ta över och till slut var denna längtan STOR! 

Hade det varit färdiga hål för dörrarna hade jag kunnat dunta fast dem själv men nu gick det inte - väggarna måste först byggas om och till och DET vågade jag mig inte på. 

MEN 

NU, äntligen, efter ett par år har vi riktiga väggar OCH  dörrar där uppe! 

Igår roade vi oss ett bra tag med att använda dessa dörrar - knack knack - kom in - hej - hej då - knack knack - kom in - hej - hej då...


Jo, jag vet -vi har inte alla hemma men KUL var det!

 


Idag är det INKÖP som gäller! NU har jag massor av inspiration - NU ska hela övre våningen fixas om - från golv till tak! Bland annat tänkte jag måla om bjälkarna i taket - de som stört mig så länge med sitt flammiga utseende, måla och fixa om i ungarnas rum, utrota den diarrebruna färgen i min sovalkov, måla om i trappan och eventuellt täcka alla trappsteg med heltäckningsmatta.  


Vi får se hur långt jag kommer innan orken tar slut.

 

IALLAFALL


Så kommer jag att ta bloggpaus ett tag framöver.  

Jag önskar er riktigt, riktigt, RIKTIGT fina dagar - hoppas ni har sol, varmt och vackert! 

KRAM! 

Ps.
Bered er på att ni, högst antagligen, efteråt blir tvungna att ta del av mitt renoveringsprojekt - att det dyker upp otaliga tråkiga bilder på väggar, tak och golv!  

Nette

Kommentarer
Postat av: Carola

Så kul att du har fått inspiration och fixar till huset. Det blir säkert fint. Jag tänkte passa på och njuta av solen idag..annars så jobbar jag. Kram

2007-07-16 @ 16:29:01
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: matilda

trevlig blogg-paus :)och lycka till med allt fixande

2007-07-16 @ 17:55:19
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Åsa.S

Vi KRÄVER att få ta del av ditt renoveringsprojekt!
lycka till!

2007-07-16 @ 18:37:35
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Annelie

Jag vill verkligen vara med och höra om dina projekt.Ha det så fint nu under bloggpausen/kram

2007-07-17 @ 16:03:27
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Carola:
Jag är ledig tills slutet av augusti - tänkte få allt klart innan dess så jag bara kan koncentrera mig på skolan efter det...men vi får se hur det blir....det är ju redan tråkigt att måla :) - kram!
Matilda:
Jojo, du ser ju hur det går med min bloggpaus - dåligt - måste logga in nu och då iallafall! :(
Åsa.S:
Vad kul! Ni får läsa om allt mitt gnäll....:D
Annelie:
Roligt att höra - tro mig...allt gnäll kommer jag nog att ventilera här! Kram! :)

2007-07-18 @ 11:00:19
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0