DAGENS TIPS

Om det här ser konstigt ut beror det på att IE kraschar så fort jag försöker logga in på blogg.se med den och Firefox (som jag har nu) vägrar att formatera text och bilder som jag vill ha dem.

 

NU är jag duktigt trött på allt som heter måla och fixa!

 

Från morgon till kväll har jag klottat med färg - inte bara väggar och tak utan även mig själv - varje natt har jag varit tvungen att stå och skrubba mig med rotborste för att få bort all abstrakt målning.

 

Höger hand är fortfarande handikappad efter min strid med terassmattan - den jag med våld skulle ha i trappan. Hade ju tänkt mig en söt heltäckningsmatta men DET fanns ju inte att få tag på om man inte rantar iväg till nån stad då och det hade jag ju inte tid med. Man tager vad man haver sa gubben och dunkade fast spikarna med kärringens huvud. Nåja, terassmattan är starkare än vanlig matta så den borde iallafall tåla kattklor.

 

Iallafall - när jag nu skulle ha trappstegen klädda med denna tröga och envisa matta så var jag ju tvungen att kapa den och eftersom jag inte hade tillgång till mattkniv (för att jag undviker vassa saker) så gjordes kapningen med SAX!

 

Dagens tips nummer ett - kapa INTE terassmatta till en hel trappa med sax. Din hand kommer nästa dag att svullna upp till dubbel storlek - dessutom får du MASSOR med sår och avskavt skinn på fingrarna.

 

SEDAN

 

Skulle dragspelsdörren till förrådsutrymmet på plats i dotterns rum. Försäljaren hade informerat mig att "det var såååå enkelt sååååå att få de där BEHÄNDIGA dörrarna på plats - ingen risk att man kunde misslyckas".

 

SKITGUBBE!

 

Jag ska banne mig skriva ett mail till dörrtillverkaren och be dem stoppa upp sina instruktioner - följer man DEM så går det åt helvete!

 

Jag gjorde EXAKT som det stod.

 

Plockade ut alla delar FÖR TROR NI DE HAR DÖRREN IHOPPLOCKAD??? JO PYTT!

 

Alla delar till dörren är lösa - man ska själv plocka ihop den - skruva och greja. Sen ska man mäta hålet som dörrf*n ska in i och sedan ta höjd MINUS ett visst mått och bredd MINUS ett visst mått.

 

DET GJORDE JAG!

 

Sedan sågar man de här delarna för att det ska bli perfekt höjd - och sen ska man - ÄH - skitjobbigt att berätta - summan av kardemumman var iallafall att när jag skulle ha dit f*nskapet SÅ PASSADE DEN INTE - alla delar var för långa!

 

Nu stod jag i valet och kvalet! Skulle jag ta ner allt och såga på nytt? Det skulle jag INTE ALLS - om de nu en gång säger att det ska göras så som JAG GJORT ska den väl för %&#*%*## passa?

 

Resultat - allt fastnade!

 

Det gick varken att ta bort åbäket ELLER få det på plats.

 

Dagens tips nummer två - om ni strider med en dragspelsdörr så sparka inte på aset - den håller inte - det säger bara KRACK och så är den SÖNDER!

 

Det är ÄNNU en sak jag borde påpeka åt tillverkaren!

 

MEN

 

Nu har jag iallafall fått följande gjort:

 

Målat trappans väggar, hallen på övre våningen, min sovalkov, dotterns rum, taket ovanför trappan, alla takbjälkar, hallen nere.

 

Jag har dessutom målat alla trappsteg och klätt dem med matta, satt in en dragspelsdörr till förrådet (jo, jag sågade den på nytt) och...

 

ÄH...

 

Det är allt!

 

Försökte fotografera alltihop med telefonen men resultatet bidde uruselt så jag måste lägga in bilder när jag kommer hem istället...

 

FÖR

 

Nu tar jag paus från ALLT och åker på semester.

 

Imorgon kör vi upp till kära Jakobstad (cirka 500 km) för att hälsa på familj och vänner - det är ett år sedan jag var dit senast (om man nu inte räknar med två futtiga dagar i februari) så det är VERKLIGEN dags att träffa dem igen!

 

 

Om jag inte hör av mig före så syns vi i början av nästa vecka!

 

Önskar er nu en UNDERBAR vecka - passa på att njuta av sommaren för snart börjar skolor och sedan tar vinterns mörker över på nytt! Tänk på det - URK!

 

Ps.

Nej, jag lämnar inte hus och djur ensamma - jag har djur-, och husvakter. Ett par kommer hit och bor här tills vi kommer hem igen! :)


 

KRAM PÅ ER ALLA!

 


Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Va mycket du har fått gjort, duktig där! Jakobstad är fint, var där för några år sedan.
Vila nu upp dig på semestern, det har du förtjänat! *puss och kram*

2007-07-22 @ 22:55:20
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Carola

Du verkar kämpa på en del där hemma. Det blir säkert jätte fint. Stackars hand, hoppas att du kan vila nu i Jakobstad. Kram

2007-07-23 @ 08:48:45
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Lisa

hör att du har haft det tufft.... men då har du fått en massa saker gjorda oxå!

2007-07-23 @ 08:58:23
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Nette

Camilla:
Tack ska du ha! :) Jo, där är fint - speciellt på stranden...var vi förhoppningsvis ska vara MYCKET! Puss och kram på dig tillbaka! :)
Carola:
Den går att knyta ihop handen nu så den håller på att bli bättre! Tänker försöka vila...så mycket jag bara hinner! :) Kram!
Lisa:
Visst har jag fått en massa gjort...men resultatet är det lite annat med ;)

2007-07-23 @ 10:09:09
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0