GRINIG!

Här blir det inget bloggande för tillfället - jag går febrilt igenom huset efter saker som ska föras till loppis!

Jag menar - ju mer grejer man har hemma - desto mer kan BRINNA UPP!

JEPP!

DET har jag lärt mig nu...
 


Det jag inte använder ska BORT- antingen till loppis, kastas eller ges till någon som faktiskt har behov av eller annars bara vill ha det.

För en stund sedan gick jag igenom bokhyllorna. Eftersom jag älskar böcker har jag en del - närmare bestämt så har jag fyllt upp tre och en halv bokhyllor från golv till tak. Jag är så pass gammaldags att jag anser att det MÅSTE finnas böcker i ett hem - om jag hade pengar skulle jag ha överfyllda bokhyllor i vartenda rum.

DET är MYSIGT!

Inte nog med att det är hemtrevligt och vackert att se på - böcker är ju nyttiga på så många olika sätt.

Är man sjuk är det bra att ha böcker hemma så att man har något att sysselsätta sig med under tiden man försöker bli frisk. Är man uppstressad och vill varva ner så finns det få saker som är så avslappnade som att sätta sig och läsa (jaja, jag vet att det finns bättre sätt men jag har ju slutat med karlar så jag kör med böcker istället) för att inte tala om hur bra det kan vara att ha huset fullt av böcker när nästa istid kommer - DET blir bevisat i filmen "The day after tomorrow"! Hade de inte haft en massa böcker att bränna upp hade de ju dött hela bunten!

Böcker är alltså inte bara NÖDVÄNDIGA - de är rent av LIVSVIKTIGA!

MEN

De jag inte läser tar ju bara upp en massa plats.

Som till exempel "Jackie Collins" - småporrig litteratur som det bara dryper om.
Varför har jag kvar DEM?
DE ska bort!

FAST

När jag gick igenom hyllorna, bok efter bok, slog det mig att om jag nu gör mig av med alla de böcker jag INTE vill ha så får jag ju plats för de jag verkligen VILL HA - exempelvis flera böcker av VICTORIA HOLT! Genast satte jag mig vid datorn - här skulle beställas böcker!

NU kommer orsaken till att jag är GRINIG!

Det finns inga böcker av henne tillgängliga!

Hos varenda eviga bokbutik på nätet är hennes böcker SLUTSÅLDA!!!!

Visst finns det antikvariat som säljer hennes böcker och jag köper GÄRNA av dem men tror ni de levererar till Finland? NÅNEJ - varför skulle de göra det? Å hur många SVENSKA exemplar av hennes böcker tror ni man hittar HÄR då????

VOI NU JUMALAUTA ÄNDÅ!

Sov sött och dröm vackra drömmar
önskar
GRINIG Nette

Kommentarer
Postat av: Pia

Håller med du :) Böcker är livsviktigt, jag är dock ganska enkelspårig, läser mer eller mindre bara deckare. När vi flyttar tillbaka till Spanien i höst ska jag ha med ALLA böcker...till sambons stora förtret....böcker ta ju plats. Alla ska med !

2007-07-10 @ 22:42:23
URL: http://www.zanahoria.blogg.se
Postat av: Annelie

Jag älskar också böcker, det är som du säger musigt.Men tyvärr tar de alldeles för stor plats:-(
Ha en godnatt/kram

2007-07-10 @ 22:44:27
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Kanf keato

Konstigt att dom inte levererar till finland.
Kan ju inte vara jobbigare att skriva en finska adress än någon annan. Betalar du portot så ska det väl inte vara några problem tycker jag.
Fast jag är ingen bokhandlare iofs, men har sålt saker till finland, det var inga problem för mig i alla fall

2007-07-10 @ 23:12:28
URL: http://keato.blogg.se/
Postat av: Kanf keato

kolla den här länken, kanske något för dig
http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=Victoria+Holt&catid=11

2007-07-10 @ 23:15:04
URL: http://keato.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hoppas du har en bra dag/kram

2007-07-11 @ 12:06:32
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Think Twice

Rätt tänkt!....Det gäller att börja.... medans andan finns uppe....vet hur jag var efter bara en brandövning....någonstans ringde en klocka inom en...kolla det ....osv osv...
Jasså det är så uppkäftigt att få tag på Holts böcker, så synd...kanske bara nu inför semestern då!!
Ha det gott!
/Kramis

2007-07-11 @ 12:37:09
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Nette

Pia:
Jag gillar också deckare - har fått dille på dem det sista året men Holt är den författare vars böcker jag tar till varje gång jag vill läsa utan att behöva tänka så mycket på vad jag läser! Förstår mycket väl att du vill ha alla böcker med när du flyttar - det skulle jag också vilja ha! :)
Annelie:
De gör ju det - man borde bo i någon stor herrgård någonstans och ha ett eget bibliotek! DET skulle inte vara så illa! :)
Kram på dig - bra att du stoppat IP-numren på åtminstone en idiot! :)
Ps.
Önskar dig en bra dag också - hoppas du får många gubbar!
Kanf Keato:
Stort tack till dig för att du orkade kolla upp saken - nu ska jag se om jag kan köpa därifrån! :)
Think Twice:
Jo, jag kollar ALLT! Har bytt batterin i alla brandvarnare och satt upp en hel del nya också - blir en massa pipande här om det börjar brinna! Kram! :)

2007-07-11 @ 14:32:55
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0