JOBBIGT & TRÅKIGT

Jag har upptäckt en sak:


Det är JOBBIGT och TRÅKIGT att renovera när man måste vara noggrann!

Tidigare när jag målat om, fixat och grejat, på vinden har jag inte varit SÅ noga - eftersom jag vetat att det jag gjort ändå ska göras om inom snar framtid så har det liksom inte varit nödvändigt att vara så himla petig.

MEN NU, när jag liksom tänkt att NU gör jag det och SEN gör jag det inte mer...

DÅ tar det ju EVIGHETER!

T.ex. balkarna i taket - tyvärr har jag inga foton på dem från tidigare eftersom jag nu var alldeles för ivrig att börja men iallafall - när jag målade dem från första början smetade jag först på grundfärg och sedan halvhjärtat lite brunt lack som jag hade hemma.

Resultat: FLAMMIGT NÅGOT!

Nu när jag skulle måla dem var det ett rent helsike att få dem ORDENTLIGT bruna och sen kom jag till den lilla detaljen att det inte skulle komma brun färg på det vita taket - taket som är satt PÅ balkarna! Vad göra? Jo, varenda eviga balk måste finslipas med dotterns akvarellpenslar (har dock lovat att köpa nya åt henne). Centimeter för centimeter med pyttesmå rörelser.

SUCK!

Sen var det ju taket och balkarna i trappan! Dem sket jag i de förra gångerna eftersom jag har obotlig höjdskräck. Gissa om DET stört mig varje gång jag tittat upp SÅ den här gången skulle det göras. Där stod jag lutad över trappräcket, höll fast i takbjälkarna och bad till Gud att räcket skulle hålla och målat blev det!

Väggarna i trappan är nu också målade - till hälften klart - och nu MÅSTE trappan fixas - det går inte att undvika längre eftersom jag naturligtvis inte täckte över den innan jag började måla.

URK!

FAST EGENTLIGEN loggade jag in för att berätta att vi fick åska igår - plötsligt var den bara här och in från havet kom den också - då brukar den bli hård.



Nu gillar jag inte åska mer - det slog nämligen ner någonstans i närheten - blixt och smäll på samma gång och ut ur eluttagen sköt det gnistor. Hälften av propparna till källaren slogs ut och de lampor som var på var kaputt efter DEN smällen.

Åska är alltså inte alls mysigt längre!

Måste väl fortsätta måla annars blir jag förmodligen ALDRIG klar! :(

Hoppas ni har det fint! :)

Ps.
Lucas - din framtidsvision av mitt liv som kattkvinna fick mig att tänka om - jag vill nog inte bli någon kattkvinna - det låter inte alls lockande! :D


Kommentarer
Postat av: Think Twice

Du får tänka på hur fint det kommer att bli efteråt när du lagt ner hela din själ i målningen, ...ganska otymplig målarställning i trappor....mkt att hålla reda på.. speciellt trappstegen så du inte dråsar ner ....men det fixar du säkert!
Lycka till med Rembrant-konsterna:))
Ha en fortsatt bra dag!
/Kramis

2007-07-18 @ 11:01:18
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se
Postat av: Helen

Oj det verkar som om vi har en riktigt händig kvinna här :)Härligt, tror nog att det blir fint när det är klart. Vi har ju haft en vattenskada i vår gillestuga efter ett hemskt regnoväder i höstas. Fy vad jobbigt innan det blev klart men nu är det vår mysiga lilla biosalong :)
Har verkligen saknat dig med, ha en fin dag med renovering eller vad det nu blir av dagen:)

2007-07-18 @ 11:19:23
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Annelie

Klart du blir klar...tids nog=) Du har väl int etänkt att flytta...då finns det ju tid.Njut lite av dagarna också/kram

2007-07-18 @ 22:28:56
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Think Twice:
Hmmmm....det är ju bara det att jag tappar lusten och sedan övergår till fusk när det blir tråkigt! :) Tack ska du ha och hoppas du får en fin dag du också! Kram! :)
Helen:
ÅH, jag vill också ha en egen biosalong!!!! Det får bli nästa projekt - i källaren! :D
Händig och händig....jag försöker....om vi säger så ;)
Annelie:
Men....jag vill ha det gjort NU! :D
Kram!

2007-07-19 @ 11:47:38
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Lucas

Jag kan ge visioner om mer om du vill! Hi hi..
Jag är en *häxa* av manligt kön, de gånger nån är elak mot mig brukar jag ge de en *förbannelse* att de i sitt nästa liv blir en groda, de kommer i vägen gräsklipparen och ett ben blir avklippt, så om ca 100 år så kommer det att finnas massor med enbenta kväkande grodor som ångrar att de var elaka med lilla jag..
Du verkar snäll så oroa dig icke *ler*

2007-07-22 @ 10:07:28
URL: http://pikkujussi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0