UTMANING - TRE SAKER

Rospinglan (Annelie) har gett mig och alla andra läsare en utmaning. Den går ut på att man ska nämna TRE saker i sitt hem som betyder mycket för en - det får INTE vara levande varelser.



Detta var inte enkelt - jag är en hårt drabbad materialist. Naturligtvis är jag beroende av alla tekniska prylar - utan dem skulle jag bli galen...

MEN

Annars, om jag inte räknar med dem och fuskar lite, d.v.s. samlar ihop allt i olika kategorier blir listan så här:

1.
Husets detaljer - de som gjorde att jag förälskade mig i det vid första ögonkastet. Handblåsta glas i alla fönster, trägolv i hela nedre våningen och dessa underbara kakelugnar för att inte tala om den söta vedspisen!

2.
Bokhyllorna med alla böcker!!!!!
Vill ha fler!

3.
Tavlorna! Till exempel den jag har i köket som min vän målat och den abstrakta grejen i matrummet - den som ingen köpte på loppisen men som jag GENAST visste att jag ville ha!

Utmaningen är frivillig - antar du den så meddela mig gärna så jag får se vad du väljer! :)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Efter moget övervägande (i 30 sekunder): Braskamminen, cyklop med snorkel, bibeln.
Jag är inte så fäst vid mina saker men väldigt fäst vid huset och tomten.

2007-07-12 @ 11:47:03
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Nette

Andreas:
Jag behövde mycket mer än 30 sekunder! :)

2007-07-12 @ 23:27:16
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Viljarthale

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2008-12-12 @ 17:45:26
URL: http://www.enequist.dk/viljarthale

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0