MIDSOMMARENS MORALTANT

Imorgon är det midsommar!

När jag var UNG innebar midsommar struttande på Östra stranden och raglande i Tylösand.

DÅ fattade jag inte varför mina föräldrar var halvt hysteriska och straffade mig med
utegångsförbud - de var ju HELT stenålders - varför skulle jag straffas för att jag
INGET GJORT? Ja, alltså -inget gjort i MINA ögon då.

NU har jag bestämt att så fort min dotter bara visar MINSTA TILLSTYMMELSE till
samma drag som jag hade i mina vilda tonår kommer jag att låta bygga om källaren
- det blir galler i alla fönster och hänglås på dörren och där får hon stanna tills det
gått om!

ABSOLUT!

Kanske jag firade midsommar DÅ så det räckte för resten av mitt liv?

FÖR

Sedan dess har det varit BETYDLIGT lugnare.

Den här midsommaren kommer jag och barnen att vara hemma och det enda
extraordinära vi ska göra är att GRILLA!

Det blir PREMIÄR - jag har ALDRIG grillat ALLDELES SJÄLV - aldrig skött hela
rumban från början till slut.

MEN


Någongång ska ju faktiskt vara den första.



Jag önskar er alla EN RIKTIGT HÄRLIG MIDSOMMAR OCH MIDSOMMARHELG!


Om ni kör land och rike runt för att besöka släkt och vänner så - KÖR FÖRSIKTIGT
- det är MYCKET bättre att ni kommer fram lite senare än att ni kanske inte kommer
fram överhuvudtaget.


Även om midsommarfirandet är förknippat med alkohol så kom ihåg att man inte
behöver vara full för att ha roligt - det GÅR faktiskt utmärkt bra att fira midsommar
UTAN att ha glömt den följande dag OCH det är dessutom roligare för barnen att
fira midsommar tillsammans med föräldrar som inte är aspackade.

Använd flytväst i båten!

OCH


Om ni ser onyktra personer sätta sig bakom ratten på en bil eller om de sätter
sig i en båt på väg ut så SNÄLLA gör ert bästa för att stoppa dem!

Jo, jag ÄR en moraltant, jag VET! :)


Avslutar med lite fotografier på kissorna och bilder utifrån så som det

ser ut just nu :




Kommentarer
Postat av: lilis

Ja, tänk midsommar i Tylösand, vilka minnen. Men du har helt rätt om min lillkille (idag 5 år) får för sig att göra som mamma blir det utegångsförbud, midsommar, nyår, valborg och alla andra dagar som innehåller typiskt festande=) Ha det bra lilis.

2007-06-21 @ 13:49:07
URL: http://www.lilis.blogg.se
Postat av: Vicke

Bra bloggat!! Jag har en liten fundering som jag vill ha synpunkter på, så har du tid att titta in vore jag tacksam!
Vicke
http://www.vicke.be/min_blogg.htm

2007-06-21 @ 16:40:30
URL: http://www.vicke.be
Postat av: Pappa

...JASÅ...det var där du var!...och så fyllde ni i för mycket vatten i vodkaflaskan ( så det gick över streckmärket vi hade gjort, jäkla unge) / Kram, pappa

2007-06-21 @ 16:45:47
Postat av: Think Twice

Amen kära hjärtanes såå himla söta goa kissemissar du har!! *smälter*
Känner igen dina förmaningsord...har en son som vill
fira midsommar i Tylösand..hmm vad gör man han är 18 år o kan själv:)*Maktlös är ordet*
Lycka till med ditt grilleri...det kommer du säkert klara galant!
Önskar dig en riktigt trevlig Midsommar!
/Kram

2007-06-21 @ 18:05:24
URL: http://blueblueyes.webblogg.se/
Postat av: Keka

Hoppas ni får en riktigt skön Midsommar! Det går säkert bra med grillasi :) Vi ska ti skäre. Kram och hälsa kidsen! Keka

2007-06-21 @ 20:34:49
Postat av: christel Blennerup

Glad midsommar :-)
Vi ska oxå grilla..ska bli underbart mysigt..ha det gott vännen /C

2007-06-21 @ 20:55:11
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Carola

Trevlig midsommar. Vi ska också grilla. Det bli skönt med lite vila nu. Har haft full rulle. Söta bilder. Kram

2007-06-21 @ 22:08:14
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Nette

lilis:
Jo, det är konstigt hur man ändrar uppfattning så fort man får egna barn? Hehe... :)
Vicke:
Jättebra ide´- jag är med! :)
Pappa:
Jaja, det var väl bara EN gång - sen blev jag ju så fiffig att jag gjorde NYA streck istället men DET fattade du inte - HAHA! :D
Kram till dig från din NU lite förståndigare dotter.
Think Twice:
Jo de är söta men....driver mig halvt till vansinne ibland med sitt bus....
Hoppas grabben har roligt i Tylösand - jobbigt när de börjar kunna själv! :)
Kram!
Keka:
Nå veit dy - int vart he ju ti na! Fö he fösta fik int ja eld å san bränd ja heila fösta satsi o san vart he ana rå.... MEN vi ska ju ha tårto å så int djär he na! :D
Kram!
Christel:
Hoppas ert grillande går bättre än mitt! :)
Kram!
Carola:
Jag hoppas ert grillande också blir bättre än mitt! Det är bra att du får lite ledigt - du har verkligen haft fullt upp en tid nu! Kram! :)

2007-06-22 @ 16:36:10
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Annelie

Hoppas hela din midsommar var härlig/kram

2007-06-24 @ 21:35:50
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Erika

När jag växte upp var uppfostran ganska så sträng. Hade jag kommit hemraglandes, hade jag med all sannolikhet hamnat på väggen som ett frimärke. Så jag vågade mig inte på dylikt i den bemärkelsen.
Jag moppsade upp mig ändå över att det hela tiden skulle vara regler och paragrafer.Men till viss del kan jag förstå det hela, men inte alla gånger. Anser att lagom är bäst.
Vilka söta bilder på små ulltussar som jag brukar kalla kisebarn för. Har själv en katt som jag har många namn på bla Sockergrynet, och han ska bli 12 år i sep.
Erika

2007-06-26 @ 16:35:31
URL: http://ericha.bloggagratis.se/
Postat av: Erika

Glömde tala om att bilderna under dom små katterna var så fina. Vilken idyll!

2007-06-26 @ 16:36:21
URL: http://ericha.bloggagratis.se/
Postat av: Nette

Erika:
Jag håller med - lagom är alltid bäst! :)
Tack!

2007-06-27 @ 13:02:10
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0