SOFFAN

Jag har haft krig med mitt vardagsrum - IGEN!

Igår fick jag för mig att NU orkar jag inte med något måste mer - istället blir det shopping och så hoppade vi i bilen och körde in till Åbo - bara bilresan dit tar 45 minuter. DET är en stor nackdel med att bo på landet - det tar EVIGHETER att komma till någon vettig butik, d.v.s. en butik som INTE säljer endast mat!

FAST

När jag väl kommer till Åbo vågar jag ju inte köra där - får hjärnsläpp av alla bilar som dräller överallt och inte låter mig köra som jag vill!

Ska jag in in till centrum parkerar jag alltid en bit utanför stan och beställer taxi. Visst blir det väl lite dyrare på det viset MEN jag sparar på så sätt in alla kostnader som jag skulle få när jag försöker pula in min bil i någon liten ficka någonstans (ny lackering & plåtskador), alla hutlösa parkeringskostnader och FRAMFÖRALLT sparar jag på mina nerver för att då inte tala om ALLA ANDRAS nerver.



Igår iddes jag inte ta mig in till stan utan shoppade i utkanterna istället - eller ja, jag shoppade med ÖGONEN. I möbelbutiker!

Det finns så mycket jag vill ha!

Nästa vår kommer IKEA till Raisio och DIT vågar jag köra - gissa vem som blir lycklig DÅ!

Iallafall - när jag kom hem efter all ögonfröjd var jag TVUNGEN att möblera om vardagsrummet IGEN EN GÅNG och det gjorde jag då - fem timmar i sträck! Knuffa - slita - dra!

Är fortfarande inte nöjd - det finns två hyllor här som SKA BORT - de STÖR mig - STJÄL min energi!



Kära favoritsvägerska - du vet de där skåpen som du kunde tänka dig att ta om jag inte ville ha dem? Det är bara att komma och plocka bort! :)

Min soffa just nu:

image109

Som sagt - den blev inte speciellt snygg MEN tyget var billigt OCH brokigt vilket behövs så att inte alla fläckar och djurhår syns meddetsamma - den får duga ett tag till så här.

Nu ska jag kolla vad det är för TISDAGSTEMA, sedan se vad ni sysslat med och efter det eventuellt bygga en tavla av överblivet sofftyg.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej!
Jag tyckte din soffa blev jättefin, så duktigt gjort.
Kicki

2007-06-26 @ 15:24:28
URL: http://www.travarens.se
Postat av: Nette

Kicki:
Tack ska du ha - det var snällt! :)

2007-06-27 @ 12:58:34
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Annelie

Jag tycker occkså det blev fint.Tycker tyget var "häftigt"

2007-06-28 @ 00:54:54
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Paula

Detta blev ju sk_tbraa! Jag gillar tyget! Och precis som du måste man tänka på det praktiska, hund- och katthår, smulor, vinfläckar, haha listan kan göras lång, men din soffa är nu superfräsch! Grattis!
Jag köpte ju nyligen mörkblå soffor på loppis, hur praktiskt är det med tre hårfällande pappisar?
Okej då, dom åker ju hem om några dagar, sen får väl dammsugaren åka fram, här städas inte i onödan ska du veta!

2007-06-28 @ 11:35:48
URL: http://paulaz.se
Postat av: Nette

Annelie:
Tack - du borde se HUR jag gjort det så skulle du skratta! :D
Paula:
Tack tack! :)
Mörkblåa soffoer är nog inte så praktiska med djur nej :) - jag skulle vilja ha vinröda eller röda men insåg sedan att det går ju inte - max en vecka och den skulle se för ****** ut! :(

2007-06-28 @ 15:00:12
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Abdulvanja

Very Good! I love it.

2009-11-13 @ 12:29:05
URL: http://abdulvanja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0