SOMMARLOV

Lördag!  

En vanlig lördag sover vi halva dagen - det gick minsann inte imorse - idag var det skolavslutning! 

Upp klockan sju - kyrka klockan åtta.  

Efter gudstjänsten (som jag inte var med på eftersom jag inte vaknat mentalt ännu - jag var tvungen att åka hem under tiden och dricka kaffe) så var det samling i skolan och dags för tal, sång och tårar. Alla avslutningar i den skolan flödar det av tårar - är det så överallt? Borde man inte vara GLAD när det blir sommarlov? Eller? 

I år kammade "vi" hem två stipendium - dottern fick matematikstipendiet och sonen fick stipendium i gymnastik. DE generna har de inte fått av mig - det är då ett som är säkert men jag är STOLT över dem ändå! :) 

När alla tal, sånger och tårar var över var det dags för familjens traditionella avslutningslunch på byns restaurang och sedan åkte vi hem för att börja njuta av sommarlovet! 


Det tog exakt en halvtimme innan första "det är så TRÅKIGT - VAD ska vi göra" kom!

 

En HALVTIMME!!!!

 

DET bådar verkligen gott inför sommaren - innan juni är slut är vi förmodligen galna hela bunten.

MEN 

Så är det ju förstås varje år. 

Vädret ute har varit otroligt vackert hela dagen - solen skiner ännu och när jag rengjorde dammen var temperaturen uppe i ungefär 95 grader - det kändes iallafall så. 

Hoppas ni också har vackert väder, att allt är bra och att ni får OCH har ett skönt och avkopplande veckoslut! 

Nette! :)


Kommentarer
Postat av: Pappa

...hej, tack för denna helgen största skratt..en halv timme. Ikväll ska vi gå på ett stort skådespel "Panda Rei" 600 st aktörer. Åskådarläktare på den ena sidan Nissan och scenen på den andra. Börjar 23.00 ( skall vara mörkt eller mörkare) kram/pappa hahahaha en halv timme...GRATTIS båda barnen ( ja Nette, inte var du väl helt borta i matte,eller?

2007-06-02 @ 20:58:44
Postat av: Pialotta

Ja du det är den där frågan som du säkert får massor av gånger framöver nu en tid :-) Vad ska vi göra.
Du har bara för härliga inlägg du.. heja du.. Jag själv har inte alls haft tid för blogging eller Tilda idag.. varit på springande fotsula hela dagen, men nu så.. ska stänga snabbt nu för mannen han går här och väntar otåligt på MAT.. den biten sköter jag.. han är inte minsta intresserad. Nu är det visst fotboll oxså hör jag.. svejsning på dej o ta hand om barnana dina det är ju LOOOOOOOOOV..
Här ikväll är kanonväder..
(Kram)

2007-06-02 @ 21:07:21
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Annelie

Ja det var lång tid att hinna få tråkigt på:-)
Men va roligt att dom fått stipendium, det är väl verkligen något att vara stolt över.Gråt och tandagnissel brukar det inte vara här, där avslutningarna sker på skolgården, och håller på en timme avslutningsdagen.
Ha en fin kväll och skicka ut ungarna när dom tjatar ner dig;)

2007-06-02 @ 21:21:50
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Carola

Du måste ha begåvade barn. Du ska verkligen vara stolt över detta. Varför jag undrade om tangon..det pratas så mycket om den finska tangon överallt..trodde att du kunde dansa tango. Det var därför. Ha en trevlig kväll. Kram

2007-06-02 @ 21:36:59
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Vicke

Var går dina barn i skolan, vi har ingen avslutning på lördagar! Kul att dom fick stipendier! Njut nu av solen idag och sköt om dig.
Vicke

2007-06-03 @ 10:09:20
URL: http://www.vicke.be
Postat av: Annelie

Ha en fin dag/kram

2007-06-03 @ 11:27:45
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: MoggMaster

vi har haft en jättefin dag.
Zee Ya !

2007-06-03 @ 19:13:25
URL: http://moggmaster.blogg.se
Postat av: Nette

Pappa:
Matte och jag passar inte ihop. Jag är tacksam för att jag kan plus, minus, division och multiplikation OCH kan räkna ut hur mycket en viss procent betyder i reda pengar - praktiskt vid reor! :)
Pialotta:
Jag är rädd för det jo men...å andra sidan så är de för det mesta ganska duktiga på att sysselsätta sig själva! Tur är nog det! Här har vi också jättefint väder - solen skiner och det är svalt inomhus...helt ok för tillfället! Kramar tillbaka! :)
Annelie:
Jo, jag är stolt - de är duktiga! Det har annars blivit bättre nu - de sysselsätter sig riktigt bra för tillfället. :)
Carola:
Jättestolt är jag! :) Skulle som sagt vilja kunna dansa tango men är totalt värdelös när det gäller takt :(
Kram!
Vicke:
I Finland - vi har avslutning en vecka före er varje år men börjar i gengäld ungefär en vecka före er också. Hoppas du också har det bra!
MoggMaster:
Vad bra - det är så det ska vara! :)

2007-06-04 @ 12:33:54
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0