UNDVIK BAJAMAJOR

Jag har fortfarande upp över öronen med nätverk och allt som hör till så det blir inget hejfaderittanlej-inlägg idag heller. Det är bara fem dagar kvar tills allt är över men ibland kan fem dagar kännas som en hel evighet - som det gör för mig NU!

Igår var vi alltså på konsert med Genesis och den var riktigt bra! Trots att vi satt rakt framför, längst bort och jag hade glömt glasögonen hemma såg jag hur bra som helst tack vare skärmarna och ljudet var det definitivt inget fel på - hela världen vibrerade.

MEN

Eftersom vi var på plats typ två timmar innan de började spela hade jag tid på mig att kolla in läget. Vad är det för typ av människor som går på en Genesis-konsert och vilka lös med sin frånvaro? Vilka var fulla och vilka höll sig till läsk osv.

Mellan platsen där VI satt och området där de "rika" stod (alltså framför scenen - hur kan det annars komma sig att STÅPLATSER är dyrare än sittplatser - DUMT) fanns en mängd bajamajor uppradade i två fyrkanter med varsitt tomt område i mitten.

Många gick in mellan bajamajorna men betydligt färre kom ut.

DET HÄR störde mig!

Vart tog de som INTE kom ut vägen?

Min svägerska påstod att där fanns hål mellan alla bajamajorna. I de hålen trillade en del av människorna ner och i botten på hålen väntade sedan en massa forskare som därefter utförde horribla vetenskapliga experiment på alla nedtrillande människor.

Å HON ska säga att JAG har makaber fantasi? :)


Fick alltså ingen större hjälp av henne för OM det faktiskt HADE varit hål i mitten och Sara och Gösta gått in dit tillsammans och endast Gösta kom ut så är jag HELT säker på att Gösta på något sätt hade försökt få Sara tillbaka? SÅ bra är inte Genesis att Gösta bara glömmer bort att Sara just trillat ner i ett hål!


Det är min åsikt men jag kan ju ha fel!

FAST

Vart tog de vägen?


Jag antar att de räknar hur många som kommer TILL en konsert men räknar de hur många som GÅR HEM?

OM de gjorde det igår borde de upptäckt att antalet hemvändande var betydligt färre...



Dagens tips till alla er som ska på konsert i sommar - finns det bajamajor uppradade i fyrkanter med utrymme mellan - UNDVIK i det längsta att gå MELLAN dem - det KAN hända att ni helt enkelt försvinner!

UPPDATERING!!!!!!!

Vi lär annars ha varit ungefär 35 000 åhörare på kvällens konsert (varav 30 000 kom hem efteråt medans resten fortfarande är spårlöst försvunna).

HÄR kan ni läsa DNs konsertrecension och HÄR finns Iltalehtis beskrivning av kvällen.

Förutom att jag ringde upp mamma och hade henne att lyssna via telefonen använde jag den också till att ta en del bilder MEN eftersom jag har en BILLIG telefon är ju kvaliten lite därefter.

image77 image78 image79

Observera bajamajorna på bilden i mitten.....SCARY!!!!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

....anledningen att man går till en Baja-Maja är väl att göra sig av med något!? Det gjorde ju Gösta!!!!!/Kram ( Genesis betyder väl att bli till? Kanske det blev en motsats?!)

2007-06-12 @ 17:34:47
Postat av: Helen

Haha ska verkligen undvika de dära monstrena, det låter som om vi har ett "svart" hål där o försvinna ut i rymden eller så det vill man ju inte ;) Men annars hade det ju varit trevlit att få se Genesis.

2007-06-12 @ 17:57:05
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Vicke

Bajamajor låter farligt, jag ska undvika dom! Ha nu en härlig kväll och sköt om dig!
Vicke
http://www.vicke.be/min_blogg.htm

2007-06-12 @ 19:28:55
URL: http://www.vicke.be
Postat av: Annelie

Hm tror jag alltid undviker dom in i det längsta ;)
Ha en fin kväll/kram

2007-06-12 @ 20:54:33
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Pappa:
Hehe, det kan ju mycket väl vara så? :)
Helen:
Ja, hemskt...svarta hål bakom bajamajor :D
Det VAR trevligt - de är så bra!!!!
Vicke:
Mycket farligt! :) Önskar dig också en riktigt trevlig kväll!
Annelie:
Vad bra - annars kanske du också försvinner och din blogg också - det vore tråkigt! :(
Kram! :)

2007-06-12 @ 22:33:09
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Annelie

Önskar dig en fin dag/kram

2007-06-13 @ 10:14:45
URL: http://rospinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0