BLOGGVÄRLDEN

Vad har jag gjort under helgen? Inte så mycket! Läst ett par böcker, bland annat "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson. Har ni inte läst den så gör det - har man en gång börjat kan man inte sluta.  

Men jag hade inte tänkt ta upp det här med böcker den här gången utan BLOGGVÄRLDEN! 

Jag måste erkänna att jag bara läst en enda blogg i mitt liv förrän jag startade min egen. EN ENDA! Jag har aldrig satt mig in i vad det egentligen handlar om eftersom jag haft så otroligt mycket annat att hålla på med....eh... vänta nu...det här stämmer inte - jag har faktiskt läst TVÅ bloggar tidigare.  


Vad var det nu jag ville säga? JO...


Den här helgen tänkte jag att NU var det DAGS - dags att se vad människor skriver om! Vad är det folk vill läsa? 

Inte helt överraskande så är ämnet sex MYCKET hett. Skriver man om sex, ingen skillnad om det är ens egna upplevelser eller andras, så garanteras man många läsare. Sex lockar! Inget nytt med det! Om jag vore SMART skulle jag sätta ihop någon smaskig rubrik för det här inlägget och få många läsare men nu är jag ju ganska enkel så det marknadsföringstricket har ännu inte gått hem hos mig.

ELLER ännu bättre - jag kunde börja skriva om mitt eget sexliv.  

Det är bara det att jag inte känner något större behov av att berätta om mitt sexliv för allmänheten! Jaja, jag vet MYCKET VÄL att jag inte HAR nåt sexliv - totalt dött på DEN fronten men OM jag hade ett skulle jag inte vilja dela med mig. Den informationen skulle jag PANTA på - iallafall på bloggen - alla pratar ju om hur karlar diskuterar sitt sexliv med varandra men det är ju bara barnleken mot hur kvinnor pratar. Fast det kanske jag nog borde vara tyst om! 

En annan sak som verkar gå hem är skvaller! Jag KUNDE ju skriva om vem som ligger med vem trots att de är gifta med den eller den och tidigare hade ett förhållande med den och den som nu är gifta med den och den men som tidigare var ihop med SAMMA. Skandal! 


Varför ska människor ALLTID skvallra? Kanske skvaller kunde vara ok om det var VÄNLIGT skvaller men NÄPP - allt måste ha en elak underton. Neutrala ord som "hon som bor i det röda huset" sägs med en ton som istället säger  "du vet HON DÄR som bor i det röda huset - hon som LIGGER med ALLT och ALLA och DESSUTOM gått upp MINST 5 kilo sedan i vintras och i fredags hade en ENORM finne på näsan - HA!". Jag kan tyvärr inte säga att jag aldrig skvallrar - även jag är en svag människa - men jag tycker att vi borde sluta upp med elakt skvaller och jag har hört att det är TANKEN som räknas!

Förresten HAR jag inget skvaller att berätta som skulle intressera allmänheten. Jag känner knappt några kändisar och om jag började skriva om det skvaller som går här på byn så skulle det inte ta länge innan jag blev lynchad på torget. Ingen vidare bra ide´. 

Politik går också hem i bloggar! Jag har ju tidigare sagt att politik inte intresserade mig men efter det inlägget satte jag mig faktiskt in i vad det egentligen går ut på. Problemet är att jag helt enkelt bestämt mig för att undvika politik - det tog inte många minuter efter publiceringen så fick jag den första negativa kritiken för mina åsikter. Visst skulle jag kunna rycka på axlarna åt det och fortsätta men det är det inte värt - de enda gånger jag, i fortsättningen, kommer att skriva om politik (med flit) är om jag känner mig på småfittigt humör och vill starta debatt. 

SÅ?

Vad finns det mer? 

Mode och skönhet! Om det är något som smäller högre än sex så är det HELT KLART mode och skönhet! Hehe, jag kan verkligen SE det framför mig när jag försöker sätta mig in i modevärlden! Är det något som jag är fullkomligt hopplös på så är det mode och skönhet! Jag har NOLL koll på vad som är mode - vad är inne? Vad är ute? Jag vet inte ens hur man sminkar sig - det enda jag sätter i ansiktet är billig hudkräm. Ska man ha make up ska man ha en snygg make up och eftersom jag inte kan lägga en sådan är jag utan - mycket enkelt.

Mode och skönhet är alltså inget för mig! 

Vad som också är vanligt är att människor skriver sin dagbok på nätet. Alla vardagliga ting de gör skrivs in, oftast bestående av en eller två meningar. HUR gör de det? Det KAN inte jag! Jag har så mycket som vill UT - det går inte att beskriva något med en enda mening. Enda gången jag är fåordig är när jag är grinig och då har jag säkert ingen lust att blogga heller - hela bloggen skulle vara full av sura smileys. 

NÄ 

Helt klart är det bäst att jag håller mig till mina egna tankar och funderingar och joplar på om det som just då "ploppar" upp i mitt huvud. Att jag inte försöker sträva efter att nå allmänheten utan fortsätter att vara mig själv! Att jag skriver på MITT sätt!  

Hur skulle det annars bli? Om allmänheten hittade mig och läste det jag skrev? Jag skulle kanske få flera kommentarer på mina inlägg och det skulle ju bli otroligt jobbigt i längden om jag varje gång reagerade likadant som när jag idag fick en kommentar av Gondo. "Vem är det?",  "KÄNNER jag honom?",  "Har någon UTANFÖR SLÄKTEN hittat min blogg?", "VAD KUL!!!!" Jag skulle inte hinna göra annat än vara begeistrad över att folk faktiskt LÄSER det jag skriver! Tack Gondo - du räddade min dag! :)  

 

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad kul att du har skrivit om vad folk skriver om på sina bloggar! Jag håller med dig helt i att varför ska man skriva om sitt eller ngn annans sexliv?! Vad är det som är så intressant om ngt privat? Skvaller - ja de som skvallrar har väl inget annat att prata om - antar jag! *ler* Mode o skönhet ja, det kan vara ett intressant ämne faktiskt tycker jag, då att få tips o trix på färg o from på plaggen och färg o tips gällande makeup etc. Än en gång - super bra inlägg!!

2007-05-07 @ 20:48:58
URL: http://inha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0