FREDAG

Idag är det fredag - ÄNTLIGEN fredag! Tänk att man kan gå och vänta en hel (ja nästan) vecka på att det ska bli fredag och när den kommer så måste man börja med att städa och plocka undan. Hela helgen går åt att försöka ta det lugnt (d.v.s. det man PLANERAT att göra) medans man samtidigt krattar gården, går igenom papper, tvättar all tvätt man inte hann med under veckan, lagar mat (nu när man en gång har tid), diskar, går ut med hunden, bakar nån kaka, ser på någon film, läser en bok och går på alla kalas som folk har på helgen "när det finns mera tid". 

Egentligen borde man vara riktigt tacksam på måndagar till torsdagar för då kan man med gott samvete låta bli att göra saker - det finns ju helt enkelt inte tid! 

Inatt drömde jag att jag hade cancer - det var någon konstig sort som var väldigt ovanlig men summan av kardemumman var iallafall att jag hade typ max en vecka kvar att leva. Vaknade med känslan av att jag borde kanske ta någon lärdom av den drömmen - att jag ÄNNU MER borde lära mig att ta vara på dagen och leva som jag VILL leva istället för hur jag BORDE leva? 

Tydligen var inte jag den enda som hade haft obehagliga drömmar - flickan steg upp och meddelade att hon drömt att punkare jagat henne och hennes kompisar och kastat söndriga vinflaskor efter dem. Vad pojken drömde hann han inte berätta för han steg ju som vanligt så sent upp att han fick gå direkt från sängen till bilen. 


Nu har lillkissen varit borta två dygn. Inom 24 timmar efter det att jag skrev att jag var förvånad att alla var kvar så försvann han. Grannen tror att han bara kände sig "konstig i kroppen" och söker flickvän men jag är skeptisk - han har varit livrädd för allt som finns utanför ytterdörren och hållit sig inom en radie på max 50 meter från ytterdörren för att snabbt kunna komma in om något skrämt honom och nu är han totalt borta - han måste VERKLIGEN vara "konstig i kroppen" isåfall. Kanske han kommer tillbaka?

 

Jag borde bygga hundbur! Jag vet ju exakt hurdan jag vill ha! Helst skulle jag vilja ha trästaket runt hela gården (vitt) och på det viset hägna in den så att MIN hund hölls kvar och ANDRAS utanför men det är ju SVINDYRT (dessutom tror jag inte jag skulle komma många meter innan jag skrikande kastade hammare, spik och brädor runt mig) och att dra ordentligt nät runt allt kostar också en förmögenhet. Igår stod jag och kollade VAR jag skulle kunna bygga en MINDRE bur enkelt och enda platsen jag kunde göra det är på ena sidan om huset om jag använder husväggen som en del men då ryker min Rhododendron. OM jag hade kunskapen och pengarna skulle jag bygga en likadan hundbur som ungarnas pappa har till sina hundar vid bergpartiet på andra sidan huset. Det skulle vara en bra plats - många träd som skuggar.

 

PENGAR är ju definitivt en av människans DUMMASTE uppfinningar! Vilken idiot var det egentligen som kom på DEN briljanta ide´n?


Å vilket smarthuvud är det som har hittat på lagar och paragrafer för arbetslösa? Det LÖNAR ju sig inte att jobba???? Man går PÅ MINUS! När jag hoppade in som datalärare under tiden jag var arbetslös fick jag UNDER tjugo euro i handen för en sju timmars undervisningsdag (PLUS en timmes bilkörning då) och det var om jag INTE förberedde undervisningen ett dugg innan jag kom dit. Tur att jag räknade ut det EFTER att jag hoppade in annars hade jag aldrig gjort det! Som datalärare får man ju ändå ganska bra lön så antagligen hade jag fått BETALA för att få hoppa in på något annat jobb. 

Sedan sitter politiker och pirrar och marrar om alla arbetslösa som bara går hemma och dallar dagarna i ända?

HALLÅ! 

IDIOTISKT!  

Idag är det tydligen uppåt värre - jag hade fel - jag KAN jopla trots att jag är grinig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0