FARLIGT ATT SNACKA SKIT OM USA

Fy tusan vad jag är TRÖTT!

 

Klockan 03.30 vaknade jag skräckslagen av ett FRUKTANSVÄRT obehagligt ljud. Där satt jag sedan yrvaken i sängen med vindande ögon och kände panikartad ångest tills jag insåg att det bara var hunden som snarkade!

Jäkla hund!

 

Somna om var inte att tänka på - blir jag väckt mitt i natten så sätts jag på snabbstartläge och plötsligt har jag miljoner tankar i huvudet som bara MÅSTE gås igenom.


Inatt fastnade jag i ämnet "Farligt att snacka skit om USA". 

Det SÄGS att USA sniffar på nätet. Att de på något sätt rotar fram hemsidor och MAIL där innehållet klassas som "USA-fientligt". Det blev vi inpräntade när vi började på datautbildningen 1999 och NU påstås det fortfarande vara så. Ok, jag kan förstå att de förr eller senare hittar webbsidor där man hackar på deras land eller hotar att förinta dem men HUR KAN DE KOLLA ALLA MAIL? 

DET är jag så himla nyfiken på! 

Är det bara propaganda?
Bullshit rakt igenom?
Eller...? 

I snart åtta år nu har jag funderat på det här men jag är alldeles för FEG för att testa!  

Är det någon som vet?

Kommentarer
Postat av: KvinnaFruMamma

Inget roligt uppvaknande. Det är riktigt otäckt att vakna av hemska ljud. Hoppas du kunde varva ner och vila även om det inte blev mer sömn.

Fick avbryta kuren är prickig på hela kroppen, ser inte klok ut.

Kram

2007-05-03 @ 13:44:57
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Annelie

Usch då vilket trist uppvaknande, och vilken tid:(
Har ingen aning,men jag tror att dom som vill göra vissa saker lyckas med det också, skrämmande nog.
Ha en fin dag!

2007-05-03 @ 14:02:50
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Sampe

Ah, känns som om detta är ett uppdarg för mig ;) Måste nog testa detta hgehehe.

2007-05-03 @ 17:57:57
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: Nette

KvinnaFruMamma:
Kunde nog varva ner - har gått på lågvarv hela dagen! :)

Annelie:
Tack detsamma! Fast du HAR ju haft en bra dag (läser din blogg men jämna mellanrum). :)

Sampe:
JA! Snälla gör det...om jag inte hör av dig mer vet jag att du sitter inlåst någonstans! ;)

2007-05-03 @ 19:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0