HEMMA IGEN

KORT SAMMANFATTNING: 

POSITIVT:
Tre dagar i stuga precis vid havet - endast ett fåtal meter till vattenbrynet, trevligt sällskap, storm, eld i öppna spisen, bad i vedeldad bastu och badtunna, massor av heminredningstidningar och Kalle Anka, tillräckligt lager av GODIS, spel, släktbesök, examensfest, jättegod mat... 


NEGATIVT:

Inte kunna sova för man vaknar av minsta lilla ljud - när man en gång somnat går man i sömnen och jagar de inkräktare man är HELT säker på att finns i stugan tills man vaknar - SKÄMS - lägger sig igen - inte kan somna om.

Vad är det MED mig? 

Varför kan jag inte sova BORTA mera? Så fort jag kom hem, lade mig i MIN EGEN säng så kom sömnen DIREKT!  

Ålderdomstecken? 

Tydligen var det inte heller SÅ smart att bada i tunnan OCH i havet under värsta stormen - nu har sonen feber och ont i både hals och öron så det blir inget bloggande idag.  

MEN 

Trevligt hade vi och det hoppas jag att er dag också blir!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Det var mindre kul att sonen blev sjuk.Hoppas det går över fort och att du håller dig frisk.
Ha en fin dag du med/kram

2007-05-21 @ 12:08:52
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Jag är likadan, har svårt att sova borta. Iaf de första nätterna på ett nytt ställe.
Hoppas sonen kryar på sig!

2007-05-21 @ 15:57:39
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Pappa

...hej igen...sovit dåligt...går i sömnen! Ja de säger ju att när man blir gammal blir man som barn på nytt. (oss emellan, tänker på gå i sömnen ) Och bada i en tunna..den största smittokällan, åtminstonde en av dem, bakterie och allt samlas precis som i ett bubbelbad. Annars...kul att ni är hemma igen/ pappa

2007-05-21 @ 17:09:14
Postat av: Vicke

Det lät som ett litet paradis, synd att sömnen inte blev så bra bara!

2007-05-21 @ 20:41:36
URL: http://www.vicke.be
Postat av: Carola

Det låter som bra avkoppling havet och stugan. Synd att sonen blev sjuk..det är samma här. Saknat dig nu när du tog " blogg paus". Kram

2007-05-21 @ 21:35:43
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Nette

Annelie:
Han anser sig vara frisk nu (mest för att det är fotbollsturnering imorgon OCH vårfest i skolan). Däremot börjar både jag och dottern bli skräpiga men vi får se hur det går.
Kram! :)
Åsa:
Det är konstigt att det ska bli så? Sedan när man just vant sig med att sova borta är det dags att åka hem?
Pappa:
Ja du...det här med att gå i sömnen - DET kan jag! :D Tunnan användes för första gången i år - vi skurade den förrän den användes men kanske det inte hjälpte...
Vicke:
Det ÄR ett paradis (synd att jag inte tog bilder) och allt det positiva övervägde nog det faktum att jag inte kunde sova. :)
Carola:
Tack - vad du är gullig! :)
Kram!

2007-05-22 @ 20:09:04
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0