JAG ÄR EN HEMSK MÄNNISKA!

Godmorgon - jag har just insett att jag är en hemsk, hemsk, HEMSK människa! 

FÖR 

Jag har ju sagt det förut och jag säger det igen: 

Jag är EMOT all utseendefixering! 

Våra liv går ut på att vara smala, snygga och helst också smarta men om vi lyckas med de två första målen så är det inte så himla viktigt med det sista - vi borde ju i princip klara oss ypperligt genom livets prövningar ÄNDÅ bara vi ser bra ut. 

Tidningarna proppar oss fulla med diverse bantningsmetoder - är det inte GI-metoden är det Atkins. Vad får man äta och vad ska man slänga? Den ena metoden motsäger den andra  - till slut behöver man ingen tidning vid frukostbordet mera utan lusläser texten på lättmjölksburken, adderar ihop antalet proteiner med mängden av kolhydrater för att sedan dividera dem med summan av procent fett. 

Om inte annat borde smala människor vara hejdare på matte. 

Det räcker inte med att kroppen är smidig och slank - ansiktet bör vara perfekt det också. Är man född med mindre (eller större) lyten finns det hjälpmedel - d.v.s. SMINK! Att lägga en snygg makeup är en hel vetenskap - det behövs minutiös noggrannhet. Allt från den rätta typen av ansiktsvatten till rätt tonat puder bör stämma annars ser man ännu värre ut när man är klar än när man började. 

Jag kan inte sminka mig så därför låter jag bli men när jag hittar "före och efter" bilder på nätet blir jag lika imponerad varje gång - om jag skulle sminka mig skulle jag kanske också vara vacker och vilken kvinna vill inte vara det? 


Nu pratar jag inte om "Extreme makeover"-bilder där deltagarna blivit klippta, kapade och utfyllda mellan före och efter utan t.ex. fotografier på modeller.

 

FAST


Vad hjälper det? Även om de förvånansvärt vanliga modellerna förvandlas till exotiskt undersköna väsen med hjälp av smink måste bilderna ändå tas in och fixas till i Photoshop förrän de kan visas för oss vanliga dödliga. 

Å vi har gått på på det varenda eviga gång! 

(Kolla t.ex. in  Sampes videoinlägg om fejk - helt otroligt!)

MEN 

Nu verkar det som om trenden börjat svänga - antalet personer som är EMOT utseendefixering ökar. Sakta men säkert börjar det gå mot att vi ska vara vackra som vi är - vi behöver inte kladda på oss en massa krämer och annat för att passa in, vi behöver inte gå ner i vikt - ju mer naturliga vi är desto bättre. 

Skådespelare och sångerskor blir hånade för sin vansinniga strävan efter att vara perfekta. Ju mer de jobbar på saken, ju mer de sätter sina pengar på större bröst, plattare mage och rundare rumpa, desto mer hackar vi på dem. Fattar de inte hur DUMMA de är? Förstår de inte hur onaturliga de ser ut? De såg ju MYCKET bättre ut FÖRE! Plastade apa! 

NEJ 

Vi accepterar inte att de kämpar med sitt utseende - vi vill att de ska vara vanliga människor - att de ska se ut som oss så att vi kan identifiera oss med dem.  

MEN 

De får inte vara vackra men gud nåde dem om de faktiskt lyssnar på oss och åldras naturligt. 

Om någon av dem INTE gör en massa insprutningar för att få bort rynkor, fettsuger lår och mage och skär bort överblivet skinn så GOTTAR vi oss i deras förfall!  

MEN GUUD SÅ HON SER UT - varför gör hon inget ÅT det? 

Snacka om DUBBELMORAL! 

Jag är en av dem - en av dem som predikar om att vi alla är vackra så som vi är men ändå i det närmaste VÄLTRAR mig i godis så fort jag ser en stjärna förfalla. 

Varför beter jag mig på det här viset?

Jag är en hemsk, hemsk, HEMSK människa!

   

Kommentarer
Postat av: Annika

svar ! jag som hårdrockare gillar inte direkt schlager ,även om jag gillar lordi och finlands bidrag iår men de e ju inte direkt schlager ...men jag gillar fester och e det tema fest så ställer man ju upp ! ha en fin lördag kväll mvh Annika

2007-05-12 @ 12:13:47
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Annika crue fan no 1

du e ingen hemsk människa !

2007-05-12 @ 12:14:22
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Annelie

Haha jag tycker du är så festlig =) Klart du inte är hemsk, du är som de flesta;) Tror alla har lite dubbelmoral i sig, men alla vågar kanske inte stå f ör det/kram & ha det underbart

2007-05-12 @ 13:10:02
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Sampe

Givetvis får du det HAHAHA! Varför inte ;)

2007-05-12 @ 13:42:46
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: Helene [ostajlat]

Det är för jävligt (ursäkta svordomen) hur detta med utseende förstör för så många. Jag tänker först och främst på alla dessa sjuka "skönhetsoperationer" som unga (oftast) drömemr om och ibland genomför.
Förstorar brösten så det ser helt sjukt ut, pattarna står rätt upp när de ligger på rygg. Så jävla sjukt!

Och alla dessa läppförstoringar å hej å hå. Kolla bara på Linda Rosing nu, hon kan ju för sjutton inte röra en muskel i fejan snart och för att inte tala om hur fuuuuuult det är!

Själv har jag tre döttrar och det har ibland varit ett litet helsike att få dem att förstå att de duger som de är. Men det har funkat. De är nu mellan 28-17 och i efter mina mått mätt, så är de helt normala, unga kvinnor som tar avstånd från allt det här sjuka.

Har tänkt många gånger på alla blinda människor... de ser ju faktiskt till personen och inte utseendet.
Så skönt.

/oj, blev en roman va? =)

2007-05-12 @ 14:50:57
URL: http://ostajlat.blogspot.com
Postat av: Carola

Jo, det är sant att det snackas om utseendet hela tiden. Jag gillar och sminka mig, säljer själv smink, men gillar inte när man överdriver med make up mm. Sedan är det lite väl trist med "ytliga" människor som bara snackar kläder, smink osv.. Skönhetsoperationer är ju också poppis nu.. kolla Linda Rosing..hennes ansikte är ju bara KATASTROF..
Trevlig helg.

2007-05-12 @ 15:12:19
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Nette

Annika:
Du har bra smak! Önskar dig också en fin kväll! :)

Annelie:
Hehe :)

Sampe:
Var ju tvungen att fråga....efteråt iallafall ;)

Helene:
Jag gillar romaner - din var jättebra, gillar ditt sätt att uttrycka dig på! :)

Carola:
Jo, det är väl nog så att det borde vara måtta med allt. För mycket och för lite skämmer allt.

Linda Rosing...ja, vad ska man säga? Ibland kanske det verkligen går för långt! :)

Önskar er alla en riktigt, riktigt RIKTIGT trevlig kväll och ber er samtidigt ringa och rösta på HANNA och FINLAND för ni får ju ändå inte rösta på er själva! :)

2007-05-12 @ 20:01:03
Postat av: Christina W

Visst är det så att vi ojjar oss över att de skönhetsopererar sig och sedan gottar oss i när vi ser rynkor som inte tagits bort. Men skönhet kommer inifrån och vi måste komma ifrån denna utseendefixering. (säger jag och inser att jag inte skulle gå utanför dörren utan mascara)

2007-05-13 @ 09:28:32
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Nette

Christina W:
Jo, vi måste bort från den - den får oss alla att må dåligt...en del mindre, en del mer. Var just in på din sida och blev SÅ hungrig...måste kolla i kylen! :)

2007-05-13 @ 20:38:33
Postat av: Christina W

Nette
Du vet väl det där med....man tager vad man haver och det brukar oftast bli väldigt bra

2007-05-13 @ 21:15:01
URL: http://godmat.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0