NU DU MATTE!

Klockan 22.00 igårkväll - PRECIS när matte lägger ner huvudet på kudden och tror att hon ska få sova - DÅ kommer JAG (Lillan) upprullande i sängen och informerar henne om att - "NU du matte - NU ska vi föda"! 


FÖR

 

Tydligen är det samma sak med våra ungar  som med människors bebisar - UT ska de på NATTEN. 

Matte rusar upp och informerar mig om att i HENNES säng kommer det minsann inga ungar.  "Skit i det då", säger jag, rultar in i pojkens rum och lägger mig i hans säng istället.  

Nu börjar rumban! 

Tar matte bort mig från pojkens säng så hoppar jag upp i hennes istället och tvärt om. Jag ger blanka fan i att det fanns en jättefin korg framme - varför skulle jag ligga i den när jag alltid ANNARS sover i deras sängar? Är matte dummare än vanligt eller? 

Till slut ger hon upp. Tar korg och mig under armen och låser in oss allihopa på toa.  

Så sitter vi där!  

Jag struntar fortfarande i hennes idiotiska korg - tvinnar istället runt hela golvet. Golvvärmen har inte använts på ett år - golvet är fullkomligen iskallt. Nu vågar hon inte sätta på den - tänk om den får spunk och friterar oss? NÄ, hon lägger istället ut handdukar överallt. 

Å GUD vad trött hon är! Sitter där och ser eländig ut med huvudet lutat mot toastolslocket och pirrar om att hon vill sova. Som om jag BRYR mig?
 
Mest förbannad är jag för att hon har stängt DÖRREN! Jag HATAR att vara INLÅST - hon VET ju det! Om dörren ska vara stängd tänker jag ge tillbaka - då KNIPER jag! Det blir inga ungar inatt inte - hon kan ta mig tusan sitta där på golvet i onödan hela natten då!

Det går hem - matte stiger upp, låser in hunden i vardagsrummet och låter sedan dörren stå öppen. Nu kommer Caesar och glor också. I flera veckor har jag haft svårt att tåla den lilla skiten - har han kommit för nära har han fått DUKTIGT med stryk! Den här gången orkar jag inte bry mig och jag måste erkänna att det faktiskt är ganska trevligt när han sitter här bredvid mig och pratar. Dum som han är fattar han väl inte ens vad som händer...men...om jag ska vara ärlig så fattar inte riktigt jag heller. 

23.20 kommer första. Jag bryr sig inte ens om att något nytt dykt upp - när matte får mig att inse att det faktiskt HÄNT nåt så är det allt annat än det som rör sig som är intressant. - "USCH FY vad ÄCKLIGT", tänker jag och städar febrilt. Matte ser till att det som rör sig får luft , torkar det torrt och DÅ slår blixten ner -  DÅ KOPPLAR DET! Är det DET HÄR som är på G?
 
NÄMEN GUUUUD, vad jag är duktig! Kolla matte vad jag GJOOOORT!

 

Nummer ett är en helt och hållet gyllenbeige liten pojke eller flicka. Matte säger att hon ALDRIG sett en katt med den färgen och att hon vill behålla den bara de andra hittar ett bra hem (som om inte vi är tillräckligt många redan?).

För fler kommer det att bli - jag är fortfarande rund som en boll! 

Sedan börjar eländet på nytt. Jag tycker att lillkissen bara är i vägen - sabla krälande och bökande överallt. Tar den i nackskinnet och släpar upp den i mattes famn  - "Här matte, ta den du"!  

Så sitter vi där - på toagolvet ännu en gång - lillkisse nummer ett insvept i mattes famn i hennes fleece och jag med huvudet i hennes knä. Exakt 00.06 dyker lillkisse nummer två upp. Nu har vi redan rutin på händelserna. Jag städar - matte tar hand om ungarna. Den här är mig upp i dagen - samma färger och mönster. Klockan 01.20 kommer nummer tre - en STOR rackare med VÄLDIGT ovanlig teckning (säger matte som ofta leker besserwisser) och 02.25 är det dags för nummer fyra - en spräcklig pytteliten sak med ganska mycket vitt och ENORM röstkapacitet. 

Nu är det ÄNTLIGEN slut - lika slut som matte påstått sig vara hela natten.  Dags att flytta upp på vinden. Jag kan fortfarande inte TÅLA den där hemska korgen - först när hon bygger en håla bredvid sin säng med hjälp av datorlåda, tavla, lakan och handdukar ger jag mig, kryper in och slappnar av.  

JÄKLAR vad fina ungar jag fixat fram!  

Matte går ner, städar undan alla handdukar, skurar toaletten och tar en dusch. När det är klart släpar hon sig upp igen, kryper under täcket, lägger huvudet på kudden och mumlar att "Klockan är halv fyra - NU ÄNTLIGEN får jag sova".  

Som om jag skulle BRY mig? 

Lillan,
STOLT mamma! 

Ps.
Matte säger att hon ska ta foton på mina underverk så fort de blir lite större och visa dem för er.
D.s.


Kommentarer
Postat av: KvinnaFruMamma

Åhh vad mysigt!
Väntar ivrigt på korten.
Skönt att allt verkar har gått bra.

Hoppas det inte har kommit fler bebisar, så gjorde min katt. Först 6 i snabb takt och sedan 2 till några timmar senare. Det blev min första och sista kull*s*. Normalt för den rasen var ca 2-4 st men nu blev det nytt rekord för den rasen i Sverige, jag ska ju alltid vara värst*asg*

Får titta in här med jämna mellanrum och se om du har uppdaterat.
PS nu lägger jag till dig bland mina favvo, hoppas det är oki.

2007-05-04 @ 11:57:49
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Annelie

Men va roligt. Fulsöta i början tycker jag,men sen.Jessus va söta dom är små liven:)
Ha en fin dag!

2007-05-04 @ 12:18:42
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Pippi

Du har då allt en tålmodig Matte. Tänk om alla djur på vår jord skulle ha det så här fint när deras ungar kommer till världen......Hoppas innerligt alla dina ungar får ett bra hem. Jag skulle gärna ta en unge men måste tyvärr avstå för min "Måsse", betämmer allt i vårt hus. Hon skulle bli galen.
Tack till din Matte som bjuder på trevlig läsning.

Postat av: Nette

KvinnaFruMamma:
Kort på kommande bara jag hittar kameran - dottern hade den sist...
Naturligtvis är det ok - jag sätter dig som min! :)

Annelie:
Jo, de är söta sen men man hinner bli galen på dem innan de flyttat hemifrån. ;)

Pippi:
Tack! :)

2007-05-04 @ 17:55:20
Postat av: Sampe

Det är synd att jag inte tål katter längre. Annars hade jag köpt en kisse direkt!

2007-05-04 @ 19:08:29
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: christel Blennerup

Halloj Nette .
kattungar..wow!!! Hur många djur har du nu då? :D
Jag har ju två gamla katter nu..men dom är mest ute..ganska skönt förvisso att dom är ute mycket..när dom är inne sover dom bara och äter..men era
kattungarna kommer snart springa runt i ert hus och busa tror jag :-)
kramis

2007-05-04 @ 23:38:58
URL: http://www.freewebs.com/xaxxa/
Postat av: Nette

Sampe:
Stackars dig! :(

Christel:
Ja, hur många har vi? För tillfället är det 7 katter, en hund och två kaniner. Även om det låter mycket känns det lite konstigt att vi inte har fler? :)

2007-05-05 @ 12:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0