STUDERA ÅBOLAND

Då jag ÄR så himla smart! 

Nu har jag bott här - här i Åbolands skärgård sedan 1998 och man tycker ju då att jag BORDE kunna alla byar, kobbar och skär som finns men NÄPP - DET GÖR JAG INTE! 

Så fort någon pratar om ett ställe sitter jag som ett levande frågetecken och istället för att folk får berätta OM det här stället så får de berätta HUR man kommer dit.  

Visst vet jag om en del platser - de som jag redan besökt men det FINNS ju så många fler än de. 

Jag har funderat en hel del på HUR jag skulle kunna lösa det här problemet - hur ska jag lära mig mer om området? Hur ska jag lära mig var "Mattböle", "Kyrkäng" och "Furuvik" är? 

Jag har köpt BÖCKER som handlar om Åboland. Jag har kollat in BROSCHYRER om diverse kommuner. Jag har ju till och med jobbat för Region Åboland som MARKNADSFÖR Åboland... 

Det har inte gått hem! 

MEN 

IBLAND kopplar det även för mig! 

Jag tänker tejpa upp en karta över Åbolands skärgård på toadörren!  

Där ska den hänga - rakt framför näsan. Varje gång jag sedan sitter där kan jag inte annat än glo på den - studera alla byar, kobbar och skär.

 

Snart är jag EXPERT!

Då jag ÄR så himla smart! :)


Kommentarer
Postat av: Augustanna

Hi, nice site! Keep up the good work!

2009-06-01 @ 08:02:03
URL: http://augustanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0