JULSTÄMNING...

"Få bättre sexlust"


Stod det på tidningsomslaget...



Jag köpte den!


Himla intressant ända tills jag insåg att det handlade om TRÄNING - situps vid namn typ "saxen" m.m...


Kvickt blev hela tidskriften klassad till "toalektyr" - något läsbart liggande på golvet som nödläsning ifall man plötsligt blir sittande längre än man tänkt sig...


FAST


Där fanns även en artikel om hur man ska "Hitta singel-lyckan":


"Inred ditt hem precis som du vill ha det. Njut av att ingen annan har synpunkter på om du vill ha rosa gardiner"


Rosa gardiner vill jag nog inte ha...


MEN


JULINREDNING ska det minsann bli!


TIDIGARE - i mitt FÖRRA liv - var det ett jäkla nojs:


"Advensstakar må vara ok från och med den första men något mer pynt tas minsann inte fram förrän dagarna före jul och GRANEN - ja, DEN ska in på julafton"!


AAARRRGGGHHHH!


Jag höll på att bli TOKIG!


Jag vill ha FÖRVÄNTAN, MYS och LÄNGTAN till det som komma ska. När julafton - nå, ok då - JULDAGEN är över så är ju julen SLUT - efter det sitter man bara och väntar på tjugondagknut så allt ska ut!


NEJ


I år blir det så som JAG vill ha det - den första december är det dags!


JAJAMENSAN!



Nu sitter jag och planerar!


Förutom nya gardiner till matrummet behövs det julaktika kuddfodral och varför inte en löpare i rött? Kanske jag till och med skulle dra något nytt över sittdynorna? Hur gör jag med vardagsrummet då? Skulle gärna piffa upp soffan på något sätt - överdrag eller klä om (IGEN)? Eftersom köket är i en gul nyans blir det vitt som tema...eller kanske beige? GRÖNT skulle ju förstås också gå...


Ute blir det iallafall ljusslingor och lyktor - DET har jag på klart!


I år blir det alltså ingen hets dagarna före - I ÅR kommer vi att ha mysig julstämning hur länge som helst!


Kommentarer
Postat av: ulla

känner igen det där med "inget" (eller bara lite) pynt före jul.............(släktfel månne...........?)Jag vill också pynta i god tid före jul, det är ju då man njuter av det , sen efter jul börjar det redan gå mot ljusare tider så då ska ju julpyntet bara BORT så fort som möjligt ! Men julgranen in först på julafton
........DET håller jag med om !
Svägerskan
P.S har inte kollat lottokupongen ännu, men räknar med att nån miljon ska den väl ge........... ska kolla imorgon när jag far in till stan.!

2007-11-13 @ 09:03:54
Postat av: Keka

Jaaa, vi e ju lika även där! Jag har svårt att hålla mej ända till lillajul, helst skulle jag vilja börja pynta redan NU :-)Å julgranen (äkta förstås) tar jag nog in senast 22. Ha de bra, kram!

2007-11-13 @ 18:38:45
Postat av: Tomtens Dotter

Det är rätt!
Kör hårt :-)

2007-11-13 @ 20:21:03
URL: http://tomtensdotter.blogg.se
Postat av: Nette

Ulla:
Definitivt ett släktfel! Julgranen vill jag nog ta in några dagar före jul men inte allt för länge i förväg för det förstör istället för förgyller...fast...sedan katterna kommit på att man kan klättra i den - ja då är det dags för den att åka ut...oftast tar det bara ett par dagar innan alla barr ligger överallt UTOM på granen! :)
Hoppas du vann - du minns väl att ge mig provision?

Keka:
Jag kan inte säga att det förvånar mig att vi tänker likadant! :D
Kram!!!!

Tomtens dotter:
Det ska jag! :)

2007-11-16 @ 21:49:44
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0