STATISTIK

Det här med hur många besökare man har på bloggen är ganska tudelat...

VISST

I början tyckte jag det var roligt med många besökare...

MEN

Efterhand blev jag smått skeptisk...

Ju fler besökare desto större risk för trakasserier...

Folk kommer in på bloggen - skummar på sin höjd genom texten och avslutar med att skriva en kommentar som egentligen inte har varken huvud eller fötter eller som helt enkelt är sårande eller kränkande...

Varför?

DESSUTOM

Finns det en risk att man börjar skriva för besökarantalets skull istället för sin egen - att man väljer bort sin personliga prägel bara för att locka till sig FLER besökare och det vill INTE jag!

Min blogg är JAG - från den ena dagen till den andra...

Jag är glad över att just DU besöker min blogg - jag räknar dig som min vän (ni vet vilka ni är) - jag behöver inga fler än er!

FAST

Som jag sade är det här med antalet besökare tudelat - snart (man ska tänka poitivt) är besökarantalet sedan april uppe i 10 000 och DET är ju kul - det trodde jag ALDRIG! 

DESSUTOM

Hade jag i förrgår 773 unika besökare på min sida just på grund av mitt inlägg om trekanter - sex lockar! (Konstigt nog räknades inte dessa besökare av min räknare till höger utan endast av blogg.se´s räknare - är det någon som kan förklara VARFÖR för mig?)



Bäst att undvika det ämnet i fortsättningen också! :)

image205

Kommentarer
Postat av: Paula

Hej! Håller med dig helt, att jaga besökare är inte värt besväret, inte ett dugg! Jag blir inte ett dugg lyckligare om flera hundra okända personer läser min blogg! Däremot har jag ju fått väldigt många nya trevliga bloggvänner, de som läser, tycker om vad de ser och skriver en rad för att jag sedan ska kunna hitta till dem! Det gillar jag! Och du är en av dem! En av dem jag spontant gillar, rakt på sak, rolig och framför allt mänsklig!
Tänkte passa på att fråga dig en sak. Läser i finska tidningarna om affärernas öppethållande, nu får dom visst hålla söndagsöppet fram till jul....du vet här i landet håller dom flesta stormarknader öppet varje dag mellan 8-22!!! Därför blir jag minst sagt lite förvånad! Är det finska fackförbundet som är så starkt att dom bestämmer över affärernas öppettider genom att bestämma över medlemmarnas arbetstider eller?? Vilka affärer får hålla öppet vilka tider dom vill, finns dom? Minns någon gång i Hfors när vi som galningar letat efter kvällsöppen affär, till sist har vi hamnat på järnvägsstationen där den enda affären i hela Hfors fanns som hade kvällsöppet! Hur är det möjligt? Skulle gärna ta upp detta ämne i min egen blogg, men jag behöver lite mer fakta..Om du har tid o lust att förklara lite vore jag tacksam, om inte så gör det heller inget!
Ha en underbar dag, här snöar det för fullt, o vi har INTE bytt till vinterdäck! Mannen ska åka två mil i eftermiddag för att byta dem, hoppas han håller sig på vägen!
Kram från pörtet

2007-11-07 @ 10:32:37
URL: http://paulaz.se
Postat av: Pia

Du är så klok ;)

2007-11-07 @ 11:00:34
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: Nette

Paula:
Tack ska du ha - det är ömsesidigt! :)
Det här med öppethållningstider har jag faktiskt inte på koll hur det egentligen är - jag tycker det är onödigt med öppet dygnet runt och varje dag...men jag ska kolla upp det! Vad jag vet är att butiker över en viss storlek inte får ha öppet hur de vill men hur det är med de små...ja...jag återkommer så fort jag fått någon klarhet! :)
Kram!

Pia:
Javisst ÄR jag! ;)

2007-11-07 @ 11:30:21
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Annelie

Det är så sant. Det är jättekul med många besökare tycker jag men det är ändå ett fåtal man stannar kvar hos.
Jag vill också veta att dom som besöker mig läser vad jag skriver och inte bara kommenterar...gå in och rösta
vilken färg på tunikan jag ska ha ;-)eller något liknande:-)

Jag taggade mina inlägg tidigare. De som hade något med sex att göra drog enormt mycket människor..lite sjukt egentligen. Men det är väl en smaksak.

Ha det gott!
Kramar

2007-11-07 @ 11:49:26
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Northeasternsports

Advice about How To Lose Weight Effectively and Safely-Different Weight Loss Diets-Choose the Diet that Suits You.

2010-10-25 @ 11:26:54
URL: http://www.northeasternsports.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0