TANDSTÄLLNING & PERSONLIGHET

Igårkväll ringde telefonen - det var min pappa:


Hej, höööör du mig? Vi sitter och äter - berättade just för din lillasyster om när du hade din tandställning - den där som man måste vrida om med nyckel varje morgon och kväll för att vidga käken! Kommer du ihåg den?


Jo, jag kommer mycket väl ihåg den, svarade jag...


Kommer du ihåg hur du grät?


JO - jag kommer mycket VÄL ihåg det, svarade jag...


Kommer du ihåg hur det knakade i huvudet på dig varje gång vi vred om?


JO - jag kommer mycket VÄL  ihåg det!


Ja, fy fan vad hemskt det var! Varje gång jag vred om så hörde man ju hur det knakade i ditt huvud - FY FAN vad hemskt det var!


OCH


SÅNT  sitter de och diskuterar vid matbordet!


MEN


DÅ slog det mig...


Jag har ju alltid varit lite annorlunda...


OCH


Det här kanske är förklaringen?


Varje gång nyckeln vreds om och det knakade till i mitt huvud kanske det i själva verket bröts loss mikroskopiska benflisor som sedan trängde in i själva hjärnan och gjorde mig till den jag är?


Vem vet?


Från och med nu kommer jag kanske att tänka lite mer positivt på mitt sexåriga helvete med tandställningar - glömma att de gjorde mer skada än nytta och istället vara tacksam för att det eventuellt är tack vare DEM jag är JAG!


Önskar er en riktigt fin helg! :)


Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Ja, det måste ju vara förklaringen!

2007-11-16 @ 23:20:07
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Annelie

Det lät ju verkligen som en trevlig tandställning!

2007-11-18 @ 18:07:40
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: matilda

vilken läskig tandställning!!! Själv fick jag aldrig någon, fast jag ville ha... Snacka om att vara konstig...

2007-11-18 @ 21:49:23
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Nette

Camilliondollar baby:
Jo, jag tror det också!

Annelie:
Det var ett helvete - gjorde fruktansvärt ont och ingen nytta - förstörde mer än den gjorde gott!

matilda:
Eh...jo - du är nog lite annorlunda du också! :)

2007-11-22 @ 09:08:06
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0