DUBBEL UTMANING!

Jag har blivit utmanad av både Camilla och Helen!


Camillas går ut på att jag ska berätta sju sanningar om mig själv medans jag med Helens ska räkna upp åtta stycken "Ever never".

  

SJU SANNINGAR OM MIG SJÄLV:

  

1.

Jag är GLÖMSK - vissa saker försvinner ur mitt huvud med ljusets hastighet. Jag har, bland annat, glömt bort en stor del av tiden när ungarna var små, att jag borgat lån (blivit påmind när personerna kommit och berättat att lånen nu blivit bortbetalade) osv...

  

MEN

  

2.

Jag glömmer ALDRIG tillfällen när någon sårat mig - DET kommer jag nog ihåg! Jag är alltså exeptionellt långsint!

  

3.

Jag är hopplöst blåögd och naiv - tror gott om de flesta ända tills jag brutalt blir motbevisad om motsatsen fast när det händer kommer jag bara ihåg det en liten stund och så blir jag hopplöst naiv och blåögd igen (om jag inte blivit sårad alltså för då glömmer jag det ju aldrig).

  

4.

Jag dricker väldigt sällan alkoholaktiga drycker - vill inte ens ha cider eller öl!

  

5.

Tro det eller ej men jag gillar att städa - dammsuger MINST varannan dag eftersom jag inte står ut med att ha hund-, och katthår överallt.

  

6.

Jag är periodvis en manisk människa - när jag får för mig något vill jag göra det meddetsamma för händer det inte just nå tappar jag helt enkelt intresset och hittar på något annat...

  

7.

Jag har, för länge sedan, insett att jag kanske inte är som de flesta andra utan att jag är lite annorlunda men det stör inte mig så varför då ödsla energi på att bli vanlig?!

  

  

ÅTTA EVER NEVER

  

Det här med "aldrig" är ganska svårt...

  

FÖR

  

Man ska ju aldrig säga aldrig...

  

MEN

  

Jag skulle aldrig...

  

1.

Såra någon med vilja! Visst hoppar det ibland ut grodor ur min mun men det är alltså inte med vilja utan beror mest på brist av kapacitet att tänka efter FÖRE.

  

2.

Stjäla! För tjugo år sedan snattade jag ett armband för 4.99 i en butik - DET har jag fortfarande dåligt samvete för - PÅ RIKTIGT! Med jämna mellanrum tänker jag tillbaka på det och mår både fysiskt och psykiskt illa!

  

3.

Hoppa bungyjump eller fallskärm, åka berg o dalbana eller fritt fall osv. frivilligt -är nämligen höjdrädd.

  

4.

Ta droger! (NEJ - jag räknar INTE cigaretter till droger...så det så)

  

5.

Sluta älska min familj - de betyder allt för mig!

  

6.

Eh....

  

NEJ

  

Nu kommer jag inte på mer...

  

Vilka sanningar finns det om dig och vad skulle du aldrig göra? :)


Kommentarer
Postat av: Paula

Jag är lika blåögd och naiv som du, men trots alla törnar man får och besvikelser, så tror jag ändå vi har det roligaste livet! En person som alltid är misstänksam och på sin vakt, huvvaligen va trist!
Önskar dig fortsatt trevlig helg

2007-10-27 @ 17:25:06
URL: http://paulaz.se
Postat av: VICKAN

Intressant läsning. Hittade hit från bloggportalen. Kikar gärna in flera gånger. Verkar vara en rolig blogg.

2007-10-27 @ 22:40:26
Postat av: Helen

Hehe ja det är inte lätt o komma på, men det här lät ju bra :) Söndag o en underbar timme till, härligt o här skiner solen. Av det blir man såå glad.
Ha en fin dag o kram på dig.

2007-10-28 @ 10:12:20
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Kul att läsa!

2007-10-28 @ 10:50:58
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Nette

Paula:
Jo, jag tror att vi som är både blåögda och naiva har det betydligt roligare i längden är de andra! :)

Vickan:
Välkommen och tack! :)

Helen:
Solskensstråle där! :)
Kram tillbaka till dig!!!!

Camilliondollar baby:
:)

2007-11-01 @ 20:24:06
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Bilalleila

many thanks for your dedications to this world

2009-03-31 @ 10:33:56
URL: http://bilalleila.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0