FRÅN HÖSTLOV TILL VISHET

Godmorgon!


Ungarna har höstlov - vilket i praktiken innebär sovmorgon...


MEN


Något slog fel och jag vaknade klockan 8.00 ÄNDÅ...


FAST


Det är väl någon mening med DET också även om jag inte ser vitsen just nu...


Gårdagen gick bättre än dag ett - nu börjar jag ha kläm på det här med kassa och spelmaskiner (peppar peppar) så länge det inte blir allt för avancerat men ännu känner jag mig så fruktansvärt DUM och DET gillar jag inte!


TÄNK


I alla dessa år har jag rantat i butiker och kiosker - plockat åt mig, betalat, gått ut och inte en enda gång reflekterat över hur mycket arbete, planering och engagemang det ligger bakom allt för att jag ska kunna göra det!


Dagens eloge går därför till alla dem som arbetar med just detta - de är guld värda!


ANNARS


Är arbetet roligt och bara jag får kläm på det här med finskan SAMT alla rutiner borde "allt" bli frid och fröjd.


HOPPAS JAG!


Idag jobbar jag eftermiddag och kväll - sedan blir det tre dagar ledigt med bakdag på fredagen (bland annat marängtårta) och födelsedagskalas på lördagen. Min "lillplutta" är inte någon lillplutta längre - hon fyller TRETTON och blir alltså TONÅRING!


Samma sak här som med sonen - vad är det som hänt? Det var ju inte länge sedan hon FÖDDES och nu tänker hon alltså bli husets tonåring?


Betyder DET att jag håller på att bli GAMMAL och VIS?


DET skulle minsann inte vara så illa!


NEJ


NU måste jag göra mig klar - önskar er alla en riktigt fin torsdag (här har vi solsken och +5)  - imorgon ska jag gå bloggrunda och ta igen allt jag missat!


Kommentarer
Postat av: ulla

Gratta tonåringen från släkten här på andra sidan havet !
Hälsar Ulla

2007-10-18 @ 13:56:41
Postat av: Annelie

Dumhetskänslan vad gäller finskan släpper nog ska du se. Skönt att du känner att du förstår maskinerna nu. et kan ju bli lite jobbigt annars.Hoppas du har det gott/kram

2007-10-18 @ 21:53:57
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Paula

Ojoj, kan du skicka hit lite piimä??? Har skrivit till Valio o undrat varför dom inte tar in det i sitt svenska sortiment...får inget svar! Har längtat ihjäl mig de senaste tretti åren!
Och du har överlevt första dagarna på nya jobbet! Grattis! Kommer ihåg för ett par år sedan när gubben började på Konsum efter ett tjugotal års uppehåll, han höll på att bli tokig med alla spel! Så jag har full förståelse...men, det kanske gör att du inte är lika nervös över språket, några perkele hit o dit så blir det bra, haha!
Njut av helgen, det ska jag göra!
P.S. Vadå äldsta barnet blir tonåring...mitt äldsta BARNBARN blir tonåring i november!

2007-10-19 @ 18:15:42
URL: http://paulaz.se
Postat av: Nette

Ulla:
Det gjorde jag och hon skickar tack tillbaka! Damen fick en kamera (inte system) och gör nu knappt annat än fotograferar allt och alla...suck! :)

Annelie:
Jo, DET skulle vara tungt - det hjälper lite till att alla maskiner dessutom är på finska - det ger små vinkar om vad man ska säga till kunden! Kram! :)

Paula:
Jag är rädd för att Piimän blir lite dålig innan den kommer till ditt :( :)
Det kan ju inte vara så svårt för Valio att ta den till Sverige? Nojsa mer så borde det säkert lösa sig...du kan ju knappast vara ensam om att vilja ha den dit?
Spelen ja...jösses hur många det finns - inte undra på att folk är utan pengar så mycket som det spelas och nu kände jag mig plötsligt ganska ung! :)

2007-10-22 @ 08:26:06
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0