HYSSE NETTE

Idag tänkte jag skriva något djupt och meningsfullt...


MEN


Det går inte -  jag är ett HYSTERISKT VRAK!


För det första är det första dagen som datalärareinhoppare imorgon. I tre dagar har jag nu sysselsatt mig med att uppdatera material och göra övningsuppgifter men vad hjälper det? Jag kanske har förberett mig materiellt men MENTALT är det sämre - blotta tanken på att snart stå inför ett helt klassrum med okända människor gör mig illamående - så är det ALLTID!


Rampfeber!


Prestationsångest!


Dessutom har jag  inte har en aning om på vilken nivå deras datakunskaper är från tidigare - är de nybörjare eller kan de redan allt? Att klassen jag ska ha innehåller elever från tre olika årskurser hjälper inte direkt upp saken - det betyder ju bara att det förmodligen finns tre olika kunskapsnivåer och hur ger man DÅ var och en den undervisning de vill ha och behöver?


VA?


Nu är ju DET inte den enda orsaken till att jag just nu är mer störd än vanligt...


NEJ


Jag har ju, DUMPEDUMPE JAG, lämnat in en arbetsansökan!


Jag har absolut NOLL arbetserfarenhet inom området - det är förstås ingen större katastrof...snabbt lär man sig rutinerna och om enda språkkravet vore svenska skulle allt gå som en dans...


MEN


Arbetet kräver mycket goda kunskaper i det finska språket!


Chansen att jag verkligen får jobbet är minimal - jag var ytterst noga med att berätta att mina kunskaper i finska maximalt kan anses som nöjaktiga...


MEN


TÄNK om jag får det - tänk om de, mot förmodan, bestämmer sig för att ge mig en chans?


Vad gör jag DÅ?


Faller ihop i en hög och dör?


I vanliga fall när man söker ett jobb är man rädd att man inte får det - den här gången är jag livrädd för att jag får det.


Å sen undrar folk varför jag slutat sluta röka?


Kommentarer
Postat av: Pappa

.....inte visste jag att presidentämbetet var ledigt men.....lycka till i alla fall/kram.......så då jobbar du varje dag sedan?

2007-10-04 @ 16:19:33
Postat av: Carola

Nu har jag lite läsning och ta igen. Så kul och jobba som datalärare..tänk om du får jobbet? Jag har undervisat i spanska utan att ha behörigheten för att göra det, men det var panik då att få in en vikarie. Du verkar ju expert på det här med datorer så jobbet kan säkert bli ditt.

2007-10-04 @ 17:01:58
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Paula

Siirtykäämme käyttämään suomenkieltä ! Äidinkielini on ruotsi, enkä ole puhunut suomea juuri ollenkaan viimeiset 20 vuotta..Suomen kieli on mielestäni maailman kaunein (ja vaikein) kieli.
Lykkyä tykö!

2007-10-04 @ 18:22:53
URL: http://paulaz.se
Postat av: Nette

Pappa:
Jamen DÄR skulle jag ju ha ett roligt jobb - har inte sett det lediganslaget på arbetskraftsbyråns sida men jag kan ju alltid skicka in en öppen ansökan? Bra ide´!
Jag och varje dags jobb passar nog inte riktigt ihop så nej - jag är inte alla dagar på jobb! ;)
Carola:
Det är ett helt annat jobb jag sökt - lärarjobb skulle jag nog inte vara lika nervös för trots all min rampfeber som jag alltid får före jag börjar! :)
Paula:
Ok, se sopii minulle! :)
Jag förstår i stort sett allt - pratar någon finska med mig så kanske jag missar något ord men av sammanhanget så hänger jag med. Samma när det gäller att läsa finska - jag kan läsa finska böcker och manualer utan problem MEN när det gäller att prata själv blir tungan stel som stål och vägrar forma finska ord...och trots att jag VET vad saker och ting heter på finska så är de DÅ totalt borta? Konstigt! Mest kanske det handlar om att våga börja prata?

2007-10-04 @ 18:46:34
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Pappa

...minä olen routsista..en ymmärä ( var det rätt?) /kram

2007-10-04 @ 20:19:25
Postat av: Helen

Du är underbar som vanligt, lycka till det kommer gå utmärkt!
Håller tummarna ang jobbet :)

2007-10-04 @ 21:46:43
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Nette

Pappa:
Jo det var det nog men jag är som sagt ingen expert! :)
Kram!

Helen:
Det blev katastrof men det är en lång historia så den orkar jag inte dra :)

2007-10-09 @ 09:03:36
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Rubenemma

What an awesome site.There certainly has been a lot of work gone into this.Congratulations for a job well done

2009-06-23 @ 09:49:53
URL: http://rubenemma.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0