TV-LICENS ELLER EJ?

Efter en riktigt jä*ligt kaotisk dag kommer man hem - slut - grinig -måttligt road och vad väntar där hemma?


Ett brev från tv-avgiftsförvaltningen - tydligen ska de ha pengar IGEN!


208. 15 vill de ha i år och vad får jag för det?


Greys Anatomy på onsdagkvällar!


SUCK!


Ibland svär jag ve och svavel för att jag överhuvudtaget BÖRJADE betala tv-licensen - slutar jag betala den NU är de ju här och snokar med sin radar DIREKT...


De som kollar upp sånt där är övernaturliga - det är nästan som om de kan LUKTA sig till folk som ser på tv utan att betala...


HU!


Jag är feg och lat - jag betalar...


Det är däremot inte en av mina vänner - hon har bestämt sig för att det inte är värt det - varför betala så mycket för så litet - det finns ju en hel del annat att sätta pengarna på!



När jag igår pratade med henne i telefon berättade hon att det ringt på dörren IGEN - en typisk "nuvillvifaktisktseomduhartvhemmatrotsattdupåstårattduintehardetringning".


Nej, hon öppnade inte - har man ingen tv-licens öppnar man inte dörren bara för att någon ringer på -  DET vet ju ALLA ...


Vi kom överrens om att SÅ DÄR kan hon ju inte ha det - hon måste ju kunna öppna dörren om någon ringer på - vad finns det för eventuella lösningar?


ALTERNATIV 1:


Nu när alla sändningar ändrat till digitala och hon inte har någon digibox så kan hon inte se på tv - varför då betala? Ingen box - inga kanaler - ingen möjlighet att titta! Problemet är att hon bor i hyreshus och att det i huset finns kabeltv...DET fungerar fortfarande fram tills nästa år. Gömma antennkabeln? Om hon inte kan koppla teven till antennuttaget kan hon ju inte se program...


MEN


Accepteras DET som en giltig ursäkt och om hon inte ser på tv - vad använder hon DÅ tv´n till?


JA


Då måste alternativet kombineras med ett underalternativ:


UNDERALTERNATIV 1:


När licensgranskarna kommer och påpekar hennes innehav av tv men brist på både licens och antennkabel undrar de alltså vad hon använder tv´n till.


Detta är ett kritiskt moment...


Här gäller det för henne att se naturligt generad ut samtidigt som hon olustigt vrider sig av skam - måste de verkligen veta det?


JODÅ, det måste de säkert för här har vi en som har tv men som inte betalar licens - den människan ska grillas...



Drar hon sakta fram den specialinköpta lådan som hon förvarar under vardagsrumsbordet  - lådan som innehåller alla de leksaker en ensamstående kvinna utan tv-licens bör ha (vänta lite - måste kolla vad såna saker heter - är strax tillbaka)...


Jösses vilka namn - vem hittar på dem?


IALLAFALL


I lådan finns bland annat Nubby sleeve kit, Virtual sex stroker, Magnificent 7, Vibrating nipple pump, Wireless rabbit, Inflatable man och diverse piskor, kedjor samt lite taggiga jellygrejer...


PLUS


Ett okänt antal med riktigt råa porrfilmer - typ Wet pregnant doggy style eller liknande...


Det kan hända att hon inte kommer undan licensen men minen i granskarnas ansikten gör det nästan värt det...

UNDERALTERNATIV 2:


Hon påstår salivsprutande att tv´n är ett syndens verktyg - det är ett av djävulens instrument och det arbete som licensgranskarna gör är ett herrens arbete!


Tv´n har hon endast för att se på gudstjänster med - hennes väninna bandar varje söndag in en ny gudstjänst åt henne och denna ser hon på MINST tre timmar varje dag - under helgerna körs de på repeat!


Med milt våld tvingar hon sedan ner dem i soffan medans hon hänfört refererar den senaste gudstjänsten - hur innerligt prästen får fram djupet i det viktiga budskapet - hur det 23 och ½ minut in i predikningen kommer ett fantastiskt stycke - vänta ska de få se. Samtidigt som hon spolar framåt med SLOW för att få visa detta fantastiska stycke river hon ivrigt fram alla religösa böcker ur bokhyllan och ger dem varsin. Hon slår tårögd upp utvalda sidor där texten knappt syns på grund av alla tjocka understrykningar - pekar - visar - refererar...


Vill ni kanske ha kaffe?


Ute i köket river hon igång med psalmsång - ÖVERLYCKLIG över att ÄNTLIGEN få dela med sig av sin 203 timmars samling med predikningar!


Även här finns risken att hon inte slipper betala licensavgift men efter ett antal band och predikningar har hon iallafall fått ge igen!

ELLER


ALTERNATIV 2:


Varför inte helt enkelt  köpa en blindkäpp?


Ha den i paraplyställningen bredvid dörren tillsammans med ett par solglasögon?


Varje gång det ringer på dörren sätter hon snabbt på sig glasögonen - tar ett stadigt grepp om käppen - öppnar dörren och viftar sedan hysteriskt vilt och HÅRT genom dörröppningen samtidigt som hon skriker:


- Vem där? Är det någon där?


NEJ


Det är inte lätt att försöka slippa undan tv-licensen...


MEN


För 208.15 i året kan man kosta på sig att vara lite kreativ!


Kommentarer
Postat av: Kanf Keato

Jag trivs bra i min nya lya, och jag mår bättre nu

2007-10-05 @ 20:24:45
URL: http://keato.blogg.se
Postat av: Lucas

Skrattar gott åt dina alternativa lösningar.
Problemet är att de struntar i om man ser eller inte ser på TV det är för att man har en mottagardel i sin tv som gör att man måste betala.
DVS plockar man bort den delen och har en video *bara* så KANSKE man slipper TV-licensavgifter.
Jag betalar licns för jag vill ju faktiskt kunna köpa en video på On Off eller El Giganten eller Rusta för inköp av tv-produkter anmäls alltid till Radiotjänst! Fast jag flirtade en gång med en försäljare så han skulle inte registrera mitt inköp till Kirunas Radiotjänst.
Så då skulle man ju hoppas på en riktig snygg karl som kollar TV-licensen hos oss så förför vi honom bara så slipper vi.
Migränen är borta jag var på Bio ikväll
/Lucas

2007-10-05 @ 22:51:29
URL: http://pikkujussi.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Betalar *suck* också tv-licensen! Skulle gärna slippa...

2007-10-06 @ 09:59:07
URL: http://BlogglosaCamilla.blogg.se
Postat av: matilda

Jag har motsatt problem. Jag har INGEN tv men de där kontrollanterna vägrar tro mig. De har varit här två gånger redan under 1½ år. Båda gångerna har jag kännt mig som en lögnare fast jag talat sanning. Jag har erbjudit dem att komma in och se att jag inte har någon (de får tydligen inte komma in utan tillåtelse har jag hört någon säga), men nä, det ville de inte, de skulle "bara" sätta en markering i sina papper. Grrr... Nästa gång de kommer och är suspekta så kommer de antagligen få mig att gråta och erkänna att jag har haft tv sedan tidernas begynnelse, vilket är en stor lögn, men deras blickar är tortyr...

2007-10-06 @ 11:54:29
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Helen

Haha ja den där lcensen gör som du o betalar men den vita käppen o glasögonen vore ju ett alternativ :)
Ha de gött o kram på dig

2007-10-06 @ 15:46:29
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Annelie

Ja det är ena jävlar att ta betalt. Smyghöjer gör dom dessutom nästan alltid också =(
Jag argumenterade hårt mot dom förut och sa att VARFÖR skulle jag behöva betala dubbelt..jag betalar/-de ju för boxen också?? Ja men du har väl dator och radio också..menade dom då.
Vi betalar TYVÄRR. Kunde jag lura staten på de pengarna skulle jag GLADLIGEN göra det.
Ha det gott..over there;-) Kram

2007-10-07 @ 19:35:58
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Paula

När sambon o jag flyttade ihop så hade jag redan tv-licens. Nu muttrar han extra varje gång det är dags att betala...
Ha en fin vecka på skolan!

2007-10-07 @ 20:06:01
URL: http://paulaz.se
Postat av: Sampe

Alltså, man kan skita i att betala eländet. Det är bara att ringa och säga att man inte har något tv eller någon annan mottagare. Så kan man göra för att slippa betala för skit! Och radio lyssnar man väl inte på nu för tiden? Inte jag iaf. Jo, kanske på jobbet via datorn.
Cheers!

2007-10-08 @ 07:57:12
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: Cajsa

Det är förjävligt faktiskt, tv-licensen är det som svider mest att betala. Jag blir irriterad varje gång!

2007-10-08 @ 08:20:47
URL: http://newme.blogg.se
Postat av: Nette

Kanf Keato:
Vad bra! :)

Lucas:
Eh? Är det faktiskt så illa? Det är ju hemskt om det faktiskt är så övervakat.....:(
Ni behöver ju inte förföra honom om du betalar licens...eller kanske ni gör det ändå...bara så där på skoj? :)

Camilliondollar Baby:
Jag också - tänk vad annat fint man skulle få för pengarna!

matilda:
HAR du faktiskt ingen tv???? Hur klarar du dig utan det? Kan tänka mig att de inte riktigt tror på dig! :))

Helen:
Skaffa sån och slå hårt! ;)
Kram!

Annelie:
Höjer ja - varenda eviga gång en ny räkning kommer så är summan högre än förra gången och säger någon till? NÄ - alla betalar bara för de vet vilket helsike det blir om de inte gör det!
Kram från over here! :)

Paula:
Stackarn - jag förstår hans dilemma! :))

Sampe:
Radio - nej det lyssnar jag aldrig på....skulle vara i bilen då men efter att batteriet blev bytt så försvann kanalerna och jag har inte orkat sätta tillbaka dem. Måste man betala bilradioskatt? DET ska jag kolla upp! :)

Cajsa:
Jepp, massa pengar för ingenting! :(

2007-10-09 @ 08:58:03
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0