PANS LABYRINT

Idag är det tisdag (och därmed tisdagstema) - det hade jag totalt glömt bort (ännu en gång) ända tills jag besökte Think Twice blogg - det här med dagar är definitivt inte min grej! 

MEN 

Det finns ju så mycket viktigare här i livet - än just hålla reda på vilken dag det är! :) 

Nu skippar jag temat den här tisdagen också - istället vill jag ge er ett filmtips. 

Igår bestämde vi oss för att ha filmkväll (ni vet - när alla degar i soffan, proppar i sig godis osv) så det blev besök i den lokala R-kiosken. 

Där har de veckans filmnyheter placerade på en egen hylla - automatiskt kollar man ju alltid där - vad finns det för nytt den här gången då? 

Igår fanns där endast en film - Pans labyrint. 

Jaha? 

Vad är det då? 

Det lönar sig inte riktigt för mig att läsa beskrivningen på baksidan - visst förstår jag finska men bekväm som jag är så skummar jag bara igenom den och koncentrerar mig på bilderna istället. På den här fanns det bilder av en liten flicka som läser en bok, en faun och en mamma. 

OK! 

Typ Narnia då - DEN tar vi! 

Väl hemma åker blåbärspaj med vaniljsås på bordet PLUS godis och så sätts filmen på... 

MEN HALLÅ! 

Vad SÄGER de? 

Är det en SPANSK film? 

Hade vi vetat DET hade den fått stanna kvar på hyllan - det är då ett som är säkert fast nu var det ju för sent - vi kunde lika gärna fortsätta titta - iallafall så länge det finns paj kvar! 

MEN 

Vi satt som ljus framför tv´n - det blev inte tal om att stänga av - det blev till och med paj över och DET säger MYCKET! 

En recension säger: 

"Dark, twisted and beautiful"

Jag håller med! 

Den är en KONSTIG film men väl värd att se - jag har aldrig sett någon liknande...

Den är grym, hemsk, sorglig, udda och vacker på en och samma gång...

Någon BARNFILM är det däremot INTE trots flickor, mammor och fauner!

Jag hade TOTALT missat den lilla bollen med 15 på baksidan MEN det tog inte många minuter innan jag förstod att "nu är det något som inte stämmer - den här kör man inte på barnkalas med biotema". 

FAST 

Den passar ypperligt för såna som jag - det vill säga - vuxna som har både fantasin och barnasinnet kvar!   

Kommentarer
Postat av: Helen

Haha alltid är det ngt som blir fel, men det är ju bra att den var sevärd endå. Handlar den inte om flickan o ngt hemskt?
Tack för att du tycker om mitt nya jag:)
Ha en skön kväll själv ska jag se House, premiär ikväll :) I love it!
Kramar.

2007-09-04 @ 18:32:44
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: pappa B

Men...vad är det för roliga teman ni håller på med, kan en annan ålderstigen, något överviktig man få vara med?

2007-09-05 @ 10:31:30
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Helen

Hur är det med Nette? Har du fullt upp?
Här är det ganska ok, ikväll ska det bli soffan o den nya serien Heroes.
Ha det gött /Kram

2007-09-05 @ 18:23:22
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Anders

Hej! Jag heter Anders och jag jobbar på kommunikationsbolaget Pronto Communication. Just nu jobbar vi på ett projekt tillsammans med Kungliga Operan och jag såg att du hade skrivit om deras singelkväll. Jag skulle vilja komma i kontakt med dig om detta, men eftersom jag inte hittar din mailadress här på bloggen så skulle det vara fint om du kunde maila mig på [email protected] och ta bort den här kommentaren sen.

2007-09-05 @ 19:21:41
Postat av: Annelie

Det lät inte så bra tycker jag/kram och ha det fint

2007-09-06 @ 19:46:54
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Helen:
Jo - flickan är tvungen att göra en massa uppgifter (hela tre) för att bli den prinsessa hon tror hon är men bor hos sin elake styvfar osv....
GRYM var den men bra!
Kramar!
pappa B:
Absolut - det är tisdagstemat - länk finns nere i min länklista. Fotografier tas varje tisdag på ett visst tema....men nu upptäckte jag att du redan gått med! :)
Helen:
Jo, emellanåt har jag nog det men däremellan är jag fruktansvärt lat! :)
Heroes kommer antagligen till oss först nästa år men då har jag ju iallafall något att se fram emot! :)
Annelie:
Den är konstig....men ändå bra! :)

2007-09-07 @ 20:11:53
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Ibland kan man bli överraskad vad gäller filmer.

2007-09-08 @ 12:40:31
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0