Var är barnmorskeprogrammen?

JAHA!


Här har jag varit sjukskriven hur länge som helst...


OCH


Kände mig (framförallt ekonomiskt - jag menar - hur i ***** klarar andra deltidsarbetande människor sig på SIN sjuklön) redo att gå tillbaka på jobb...


MEN


Vips blev jag sjukskriven IGEN - den här gången till månadens slut - läkaren informerade mig dessutom vänligen att hon tvivlade starkt på att jag överhuvudtaget skulle gå tillbaka på jobb igen innan mammaledigheten...


JAMEN DÅ SÅ, tänkte jag...


Då blir det åtminstone tre veckors intensivstudier av äckliga förlossningsdetaljer då...


FÖR


Vad hjälper det att "jag gjort det förut" - det är ju nästan ett halvt sekel sedan - jag minns knappt hur det var (och lika bra är väl det)...


Med dottern tog det 22 timmar från det att det var fem minuter mellan värkarna och det att hon behagade komma ut - ungen blev född utan minsta lilla smärtlindring (naturlig förlossning eller vad det nu så idiotiskt kallades) men DET var minsann inte MIN ide´ - sista timmarna röt jag efter epiduraaaaaal - när jag inte fick det ville jag ut och röka - när jag inte fick DET ville jag DÖÖÖÖÖ - DET fick jag ju inte heller!


Grabben föddes två år senare med kejsarsnitt - väldigt behändigt - narkos - hej hopp och så var han ute!


FAST


Då skedde allt på ett bekant sjukhus - ett som fanns tio minuter bort - ett där personalen dessutom pratade svenska...


OCH


NU är situationen lite annorlunda - sjukhuset är totalt obekant (bland annat tack vare den inkompetenta praktikanten de anlitat för att rita kartan över sjukhusområdet) - det tar cirka en timme att ta sig dit och även om en del av personalen på förlossningsavdelningen påstås kunna svenska finns det inte någon garanti...



NU VILL JAG HA DET HÄR PÅ KLART!


Vad upptäcker jag väl då?


De har plockat bort barnmorskeprogrammen från SVT´s hemsida?!?


Det enda som visas är små snuttar med censurerat gullegullinnehåll?

Varför det?


Jag vill ju se alla hårresande, bedrövliga detaljer...

Jag BEHÖVER dem!


Vad gör jag nu?

Kommentarer
Postat av: Pappa

...hej min dotter...Gå till svt.se.....klicka på

" play"....klicka på " Samhälle & Dokumentär"....klicka på " Barnmorskorna"..och vips hokus pokus....Där är du ju...../ Kram

Ps/ inga nya djur? Ds

2008-08-12 @ 08:00:09
Postat av: Nette

Pappa:

OJDÅ, där fanns de ju! :)

Kram!

Å nej - absolut inga fler djur....precis som när vi skaffade de senaste fyra stycken! ;)

2008-08-12 @ 08:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0