NOLL KOLL!

NÄMEN!


Enligt de senaste forskningsresultaten som konsumentforskningscentralen (gissa hur många gånger jag stavade DET ordet fel med min morgonhjärna) har gjort har konsumenternas prismedvetenhet försämrats sedan euron infördes...


Kom de på det först nu?


Det har jag minsann vetat länge!


FÖR


Jag har då aldrig kunnat hålla i pengar - hala jäklar...


MEN


Efter det att vi började med euro blev det ÄNNU värre - det är precis som om de förvandlas till flytande form så fort jag nuddar vid dem - BLUBB säger det bara och så rinner de mellan fingrarna!


FAST


Fördelen med euro är att jag inte längre är ensam om det här problemet - INGEN har ju längre koll på ekonomin - pengarna strittar iväg för ALLA!


Åker man och handlar mat räcker inte en tjugolapp långt - pip pip säger kassan och så smäller den fram en totalsumma som får en smått att höja på ögonbrynen...


"Jasså - hur kunde det bli DET - jag har ju bara köpt mat för två ynka dagar?"...


Tänker man för sig själv - rycker på axlarna - räcker fram kortet...


OCH


SÅ långt är det lugnt...


TILLS


Man efteråt, som jag (och tydligen också hälften av alla andra konsumenter), - sex ÅR efter valutaövergången - börjar räkna om summan till mark och pennin - "Jamen vänta nu - om det blev 37.90 - vad blir det då i riktiga pengar - vad var det nu man skulle ta - i runda tal sex - 37.90 gånger sex - EEEH - FYRTIO gånger sex - EEEH - FYRA gånger sex - jaja, DET blir 24 - så en nolla till på slutet - 240 mark"...


"Hur i hel*ete kunde det bli DET - jag har ju för f*n bara köpt mat för två ynka dagar?"...


VA?!?


NÄ - man har verkligen INGEN koll på pengar nu mer - de bara försvinner...


OCH


Det är ju tur att det, så där sakta, börjar komma fram i allehanda undersökningar...


På det viset kanske andra länder inser problemet INNAN de gör misstaget att byta ut sin valuta så som VI gjorde!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Sjukt dyrt att handla mat idag=(



Har läst ikapp härinne men kommenterar bara detta nu.



Ha det så fint/kram

2008-12-11 @ 13:30:26
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: ullrika

haha! jag tvingades verkligen bruka hjärnan här! "vi har ju inte bytt nån valuta" tänkte jag men klickade snart på att du väl är finska. eller åländska?

2008-12-12 @ 20:40:35
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hoppas du har en härlig kväll!

Jag vill samtidigt passa på att TACKA dig för den goda chokladen. Den kom idag.

Jag har tagit mig friheten att göra ett inlägg om detta och jag hopaps att länkarna är OK.



Ha det fortsatt bra/kramen

2008-12-12 @ 22:11:42
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Helena

Ojdå, detta borde v informera "dem som styr" om. Fast mat har blivit dyrt även här i kronornas land....

2008-12-14 @ 23:29:19
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0