SPORTLOV & SOVMORGNAR

Här har vi sportlov - en hel vecka ledigt från skolan...


DET


...är skönt!


Det konstiga med sportlov och alla andra lov också för den delen är att de går så förbannat snabbt! Är man i skolan eller på jobb under samma antal dagar segar de sig fram men är man ledig säger det bara TJOFF och så tar de slut...


Varför är det så?


Kan det bero på att man stiger upp först vid 12-tiden? Mitt på dagen - när resten av omvärlden redan varit på fötter i många många timmar - arbetat i sitt anletes svett?


Det har sina nackdelar...


FÖR


Min "morgon" (närmare sagt 11.30) började lite småskämmigt - efter att ha tonttat på naken genom huset och satt på den obligatoriska pannan med kaffe för att överhuvudtaget vakna drog jag på mig ett par säckiga strumpbyxor och en tröja för att släppa ut hunden.


Vad jag TOTALT missat var att det stod en bil från elbolaget på uppfarten men DET missade däremot inte Luna - hon rusade direkt fram till karln som stod uppe på berget utanför mina köksfönster - bara att bita ihop och hämta henne innan hon slet honom i småbitar.


Jag är inte vacker i vanliga fall heller men så där efter tolv timmars vridande och bökande i djup sömn med håret på ända och sömnskorv i ögonen för att inte tala om hela Åbolands karta som tycks tatueras in i huden av kuddsömmarna är jag definitivt inte någon syn för gudar...


OCH


När jag då alltså, till på köpet, är iklädd ett par säckiga strumpbyxor och en tröja...


HMMM...


Ni kan säkert tänka er vilken uppenbarelse jag är...


Vad svamlar man då generat fram till mannen som står på ens gård?


Jo, bland annat informerar man honom, helt onödigt, att man just stigit upp - himla fiffigt  - enda sättet han skulle kunna missa DET är om han är blind och det är han ju knappast eftersom han strax ska klättra upp i en elstolpe och koppla elledningar!



Efter ett par minuters löst prat (det var HAN som ville prata - inte jag - JAG ville bara sjunka under jorden) släpar jag in hunden - tacksam över att jag ÄNTLIGEN kan gömma mig - PUH - så var DEN pärsen över...


MEN


Väl inne slår det mig!


Det värsta är ju inte alls att karln sett mig som ett troll ute på gården -värre är att jag FÖRE jag gick ut struttade omkring spritt språngande naken under tiden jag kokade kaffe...tvinnade fram och tillbaka framför fönstren där han just då befann sig...


Imorgon tänker jag inte ha sovmorgon - imorgon stiger jag upp samma tid som alla andra!

Så det så!


Kommentarer
Postat av: Annelie

HAHAHAHHA, du är rolig du =)
Du får lägga dig i tid ikväll då/kram

2008-02-21 @ 19:53:54
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Nette

Annelie:
Det gjorde jag och följande morgon vaknade jag redan vid 8-tiden - gissa om det kändes som en lång dag! Nu flinar elgubben varje gång han kommer in på jobbet....känns lite skämmigt det också men jag leker dum och låtsas att jag inte fattar varför han flinar! :)

2008-02-28 @ 09:01:57
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0