MELLANRAPPORT

Hej hallå - jag lever nog...


OCH


Allt är bra - uppåt värre...


MEN


Hur i helsike "alla andra" hinner med ALLT utan att tappa nerverna...


DET...


Fattar jag bara INTE!


Vad har jag sysslat med då?


Ja...för det första har jag väl jobbat och även om de flesta ser lite skeptiska ut när jag påstår att jag trivs med det jag gör så är det faktiskt sant. Att vara kiosktant räknas ju definitivt inte som ett steg UPPÅT i karriären om man säger så...


MEN


KÄNSLAN av att kunna göra det man är anställd för fram tills det ens arbetspass är slut och sedan bara säga tack och hej - glömma alltihop tills man drar på sig arbetskläderna igen för att börja nästa arbetspass är helt enkelt UNDERBAR! Inget ansvar - inga samtal under så kallad ledig tid om hur det och det inte fungerar - är jag ledig så är jag ledig och det är DET som gör att jag trivs.


Vad annat?


Vi har nu ytterligare ett kräk till i familjen (och nu menar jag faktiskt INTE karln jag träffat) för i förrgår hämtade vi hem en liten dvärgvädurskanin - madagaskarfärgad och otroligt söt. Enligt stamtavlan som är lång som en tråkig måndag heter bollen "Olipa kerran Tascha" men hemma hos oss går hon under namnet "Saga" - högst antagligen dyker det upp bilder på sötsaken här förr eller senare fast just nu går det inte eftersom hunden nappade tag i dotterns SVINDYRA NYA kamera när de var ute och slängde den i en snödriva så DEN kameran är ett minne blott! Jepp - det ÄR ett känsligt ämne för den var VERKLIGEN svindyr och hur länge höll den? Inte ens tre månader! #¤%¤#¤


Hmmm...


En stor del av min tid har gått åt till att möblera om - nu är köket kök igen med stolar och bord. Matrummet blev åter en gång vardagsrum och vardagsrummet håller sakta men säkert på att förvandlas till sovrum - har man inte tillräckligt med bekymmer så ser man ju till att få det!


FAST


Jag menar...jag gillar ju inte att laga mat och för det mesta satt vi ju i soffan framför tv´n och åt så varför vi med våld skulle ha ett eget rum för matbord och annat förstår jag inte riktigt.


DESSUTOM


Är nu vedspisen i köket i skick - bara att elda - himla mysigt att sitta vid köksbordet och lyssna på hur det sprakar i spisen.


OCH


Inte nog med DET - nu funkar kakelugnen i det blivande sovrummet också!


Soffan har jag klätt om IGEN EN GÅNG  - tydligen måste detta göras med ett halvårs mellanrum annars ser den ut som en sliten trasa. Den här gången blev det nyanser av brunt med inslag av svart...


MEN


Som jag redan skrev kan jag inte sätta ut bilder eftersom den svindyra kameran är kaputt!


Bilen har blivit besiktad - i år med flera dagars marginal innan körförbudet (som automatiskt kommer när man glömt att det tydligen var dags igen) och tro det eller ej - den blev godkänd utan problem. Jag är fortfarande lite smått chockad men väldigt tacksam!


JAHA


Det var en kort sammanfattning av vad jag sysslat med här under tiden jag varit så tyst...


OCH


JAJAMENSAN - jag SAKNAR bloggandet - att läsa andras och skriva själv...


Bara så att ni vet!


Kram på er allihopa från Nette (som nu måste sortera upp en massa onödigt skräp så att sängen EVENTUELLT - KANSKE - MED GOD TUR - får plats i blivande sovrummet)!


Kommentarer
Postat av: ulla

Som tur är har jag ju vetat varför du ej bloggat på sistone ........ (+ att jag kollat upp via släkten att du lever !! ) Och det är ju jättekul att orsaken är "att du skaffat dej ett liv" som ungdomarna brukar uttrycka det .......
Ibland önskar också jag att jag hade ett "vanligt" jobb där man jobbar sina timmar, stänger dörren o går hem och behöver inte tänka mer på det ......... Men det är nog bara ibland , för inte skulle jag ändå vilja byta efter 25 år som egen företagare. Trots den bundenhet o ansvar det innebär.
Ha det bra hälsar svägerskan
P.S. Kanske vi får se dej/er på besök här på holmen snart ............????

2008-01-13 @ 18:33:16
Postat av: Helena

Men det verkar ju hända en hel del hos dig så en viss förtåelse kan man ha för de långa glappen mellan inläggen. Kul att se att du lever!

2008-01-13 @ 21:13:39
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Pialotta

Jag tycker inte man måste rapportera in sina göranden och en blogg är till då man känner man har något att tillföra en lisa för själen enligt mig.. du har då verkligen haft skäl att inte orda här.. massor som du har gjort och gör.. kiosktant:-) det där är väl bra.. tänk att försörja så många på lektyr.. inte alla förunnat:-)
Bra jobbat tjejen.. vi hörs då det dagas eller kvällas:-)
*Tjingeling o kram

2008-01-17 @ 10:04:17
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: matilda

Hej! Härligt att höra att du lever och mår bra! :D
Verkar som ni har väldigt knasiga husdjur! ;)

Hoppas att du snart finner lite extra tid till dig själv och till bloggandet :)

2008-01-17 @ 16:05:43
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Paula

Tack för uppdateringen! Hmmm osar det ny karl? Spännande! När jag separerade från ett 7-årigt förhållande när min dotter var 12 så fick hon en dvärgvädur som plåster på såren....sen hittade jag en ny karl som var pälsallergiker, ja du kan väl räkna ut hur det hela slutade...
Ha det gott, här har vi ingen vinter än, börjar tappa tålamodet!
Kram

2008-01-19 @ 12:08:00
URL: http://paulaz.se
Postat av: Helen

Roligt att höra att du trivs o mår bra, det är ju huvudsaken. Fullt upp har du hör jag men å andra sidan är det lite kul o fixa i hemmet.
Du får en liten utmärkelse hos mig min vän.
Kram o ha de gott

2008-01-19 @ 12:31:45
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: JR

Kram på dig med! Du får allt ta och uppdatera lite oftare..och puh jag blev nästan trött av att läsa om din ommöblering och det..lät jobbigt. Fast det är kul när det blir nytt å fint förstås! :) Du skriver så himla bra och kul och engagerande, så du måste skriva oftare, hör du det?

Kram igen! JR

2008-01-22 @ 22:33:07
URL: http://jrmoments.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0