NU DU SVÄGERSKAN!

Jag har aldrig varit speciellt intresserad av kultur och sånt...


VISST


Vissa KULTURER intresserar mig...


MEN


Teater och andra påhitt är definitivt INTE min grej!


Detta till min älskade mammas sorg - hon spelar nämligen teater - varje gång jag "måste" gå och se vad hon sysslar med så är det ett evigt suckande och stönande:


- "Men GUUUUUD vad TRÅÅÅÅKIGT - varför kan du inte vara som alla andra mammor och bara sitta i en fåtölj och sticka eller nåt?"


JEPP


Säkert jätteskoj för henne att höra på mitt pirrande men å andra sidan får hon nog skylla sig lite själv - hade hon tänkt efter FÖRE hade hon ju kunnat pilla in lite teaterkärlek i mina gener när hon gjorde mig...


Så det så!


IALLAFALL


När vi flyttade hit 1998 kände jag ingen här och min godhjärtade, kära svägerska (alldeles för godhjärtad för sitt eget bästa) började därför släpa med mig på diverse KULTURELLA händelser så att jag på så vis skulle komma i kontakt med folk och uppleva KULTUREN som finns här...


DET gick inget vidare...


FÖR


Hon fick aldrig den respons hon ville ha och efter den gången hon tog med oss (mig och barnen) på en "Sås och kopp"-konsert och såg vår reaktion av det hela (alla andra sjöng och nojsade med - jag & ungarna "forskade i mikrokosmos" - dvs. satt med stirrande ögon, vidöppen mun och fattade NOLL) gav hon upp - här hade hon råkat på ett hopplöst fall - det var lönlöst!


MEN


NU jäklar har JAG hittat något underligt (läs kulturellt) som HON ska släpas med på!


JAJAMENSAN!


När vi åkte in till Salo förra veckan och hittade barnvagnen körde vi förbi Bjärnå.


OCH


På en tegelvägg en bit ifrån vägen hängde en banderoll eller vad det nu heter där det stod:


MUOVIKASSIMUSEO


Ett plastpåsemuseum????


Hehe!


DET bara MÅSTE man ju gå på eller hur?



Kära svägerska - om du läser detta:


Jag VILL gå på MUOVIKASSIMUSEO - nu är det banne mig DIN tur att hänga med!

Kommentarer
Postat av: Keka

He,he forskar i mikrokosmos borde vara världens bästa uttryck! Det säger allt! Kram

2008-07-21 @ 10:28:56
Postat av: ulla

HE, he ...........rätt åt svägerskan (T. antar jag att avses i detta sammanhang ) :D Hälsar en annan svägerska som INTE släpat dej på kulturella evenemang ..........

Ha de bra i sommarvärmen !

2008-07-21 @ 14:43:21
Postat av: Just DEN Svägerskan

JAG HAR ALLTID VELAT GÅ PÅ JUST DET MUSÉET - JU!! Har du koll på öppningstider så åker vi? = )

(var det nån cynism inblandad - nä, DET märkte jag inte...???)

2008-07-28 @ 16:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0