TRÖTT&GRINIG RESUME

Trots att jag just vaknat kan dagens humör ändå genast beskrivas med två ord: TRÖTT och GRINIG!

På mitt jobb har vi var tredje helg ledig...

VILKET

Gör att den tredje helgen - den LEDIGA helgen - räknas som HELIG - speciellt nu när alla sommargäster invaderar oss och det inte finns en chans att sitta ner mellan varven för att vila fötter, ben eller rygg.

OCH

Denna helg skulle ha varit MIN heligt lediga helg...

MEN

Eftersom en arbetskompis är hemma med sjukt barn måste jag ta hennes arbetspass...



Jag är lipfärdigt TRÖTT och GRINIG!

Varför kan det inte skaffas inhoppare som kunde hjälpa till vid såna här situationer? Inte EN utan minst TVÅ borde det finnas att ta till om situationer som denna dyker upp...

FÖR

Jag BEHÖVER mina lediga dagar och helger - redan nu har jag sådana problem med rygg och höfter efter en arbetsdag att jag knappt kan gå - den sista timmen hasar jag mig fram och väl hemma kan jag inte göra något förrän jag vilat MINST ett par timmar!

OCH

Sjukskriver jag mig sitter de andra stackarna på jobbet duktigt i pisset för då måste ju DE ta MINA arbetspass när DE borde få vara lediga för att vila upp sig!

SUCK!

NÅJA

Vad har jag lärt mig under veckan som gått?

JO

1.
Att billjud som "tjutjutju" INTE automatiskt innebär en sten mellan kloss och skiva utan helt enkelt att bromsklossarna är totalt slut - ljudet uppstår när metall skär mot metall.

2.
Att det, efter veckor av "tjutjutju", är en FRÖJD att köra en bil som inte för en massa oljud.

3.
Att byte av de främre bromsklossarna + oljebyte på bilen kostar lika mycket som att låta veterinären amputera svansen på ens katt.

4.
Att en hund inte kan äta en förpackning med halspastiller på kvällen utan att få diarre och att man får skura golv DUKTIGT mycket ifall man inte vaknar i tid för att släppa ut den precis när den sedan behöver ut under natten som följer.

5.
Att man får hemleverans när man beställer egentryckta t-skjortor på nätet - jättebra service även om jag förmodligen betalade för detta utan att jag förstod det.

6.
Att t-skjortorna blev en succe! Jag beställde ett flertal men dessa tingades meddetsamma och nu är det många fler som vill ha en likadan? Det är tydligen inte bara jag som räknar mig själv som "Enkel men rar".

JAHA

Det var det...

Nu måste jag fixa någon slags föda innan jag beger mig på jobb...

Hoppas ni har en fin helg!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Lyssna på din kropp /kram

2008-06-29 @ 22:20:02
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: pappa

...hej igen..bra att de fixade klossarna....mindre bra att hunden hade ont i halsen....ta bra betalt för tröjorna.../kram

2008-06-30 @ 12:28:53
Postat av: Sanna

He he - ont i halsen jo visst - jag tror snarare att hon var lite deppad för att hon "höll på att svälta ihjäl" och bestämde sig för att rädda sitt eget liv förrän hon faktiskt dog av svält. Hon gillar ju inte sin diet. Stackars hund. ;)

2008-07-05 @ 22:19:45
Postat av: Nette

Annelie:

Det gjorde jag - efter ett par timmar fick jag nog - stängde helt fräckt butiken och gick hem....:)

Kram!



Pappa:

Dumpe jag gav ju bort dem! :)

Kram!



Sanna:

Ja, stackars hund som inte får mat :D

2008-07-15 @ 22:20:21
Postat av: Trondjohanna

Merci for all the wonderful writings

2009-06-15 @ 07:21:18
URL: http://trondjohanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0