VET VI VAD VI GÖR?

Jag är på URUSELT humör!


Sitter i dotterns rum som har blivit omvandlat till sjukhus för lilla Lillan, eller "Stumpan" som man kanske borde döpa om henne till...


FÖR


Det finns inte många centimeter svans kvar på henne inte...


OCH


Hon har ONT!


Hur kan det komma sig?


Veterinären påstod ju att hon INTE skulle ha ont - att all känsel i svansen hade försvunnit och att hon därför, i princip, inte ens skulle märka någon skillnad?


Det här stämmer ju inte!


Dessutom ska hon ha på sig en tratt runt halsen för hon får inte slicka såret (och tro mig - DET är äckligt) på två veckor - Lillan HATAR trattar - första gången hon rev av den idag var hon ännu medvetslös så det är ett enda stridande om att hålla den kvar.


För någon timme sedan satt jag bara och lipade mitt på golvet - beredd att rycka till mig telefonen, ringa veterinären och kräva en avlivningsspruta för stackars Lillan - hade jag vetat att hon skulle lida så där hade jag låtit ta bort henne direkt MEN för tillfället är hon ganska lugn - jag gav henne en ganska kraftig dos med värkmedicin och den verkar hjälpa.


NU


Undrar jag om vi djurägare egentligen har den minsta aning om vad som är bäst när det gäller våra djur - vad hade Lillan valt om hon själv fått välja - amputera svansen eller somna in?


Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0