SNART?

"Börjar du ha problem med dina byxor?"

Flinade dottern imorse när jag med våld var tvungen att hitta några paltor att dra på mig - de enda passande jeansen hängde ute på tork efter helgens tvättraid...

Par efter par testades och slängdes sedan frustrerat in i ett hörn tills jag till slut hittade ett par som nog gick över både lår och höfter men endast EN FUTTIG KNAPP AV 5 GICK FAST!

HALLÅ!

Jepp, jag erkänner:

Det STÖR mig!

Ganska MYCKET!

Vad hjälper det att läkaren säger att "du bara ÄR sån - det är hormonerna som får dig att gå upp - du får helt enkelt ge upp och acceptera - du är den typen"?

Varför ska just JAG se ut som en höggravid flodhäst DIREKT?

VA?

Som i helgen när jag, fram och tillbaka hälsade på min arbetskompis på jobbet, stod där i all sköns ro och pratade men efter en stund fick en konstig känsla...

Någon TITTADE på mig!

Bakom mig stod en karl, en av de som ganska ofta kommer in till oss och handlar, och granskade min mage med kännarmin:

- Ja sun vatsa vaan kasvaa ja kasvaa - kohta tulee vauva!
(Å din mage bara växer och växer - snart kommer det en baby)

SNART?

När jag (röd som en tomat i ansiktet) försökte påpeka att "Nej, det kommer nog ingen baby SNART - jag är bara skittjock" fick jag svaret:

- Älä yritä hujata - mä tiedän - kohta tulee vauva!
(Försök inte luras - jag vet - snart kommer det en baby)

VISST

ALLT är ju relativt - för HONOM kanske november är snart men JAG tycker då att det är en halv evighet tills dess - så det så!

MEN

Vad gör man?

När jag väntade dottern och blev sjukskriven i femte månaden trodde alla mina arbetskamrater på båten att jag gick på mammaledigt - redan DÅ var jag så stor - gissa om de fick sig en smärre chock när jag en månad senare kom tillbaka ÄNNU större.

OCH

Nu är jag tydligen på god väg med att chocka det här samhället på samma sätt - i århundraden framöver kommer folk förmodligen att diskutera hur jag gick fyra månader över tiden för "det MÅSTE hon ju ha gjort så stor som hon var - hela hon var ju kläckfärdig i juni och ungen kom först i november"!

JAJAMEN!

NÄ!

Nu har jag inte tid med det här mera - jag ska söka efter mammaklädesbutiker på nätet där de säljer skapliga korsetter - såna som man använde på 1700-talet för EN SÅN BEHÖVER JAG NU!

"SNART"?

HEH!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Det är bara du som känner dig så stor. Även om du nu går upp lite mycket så är huvudsaken att du mår bra. Dom extra kilonen kan du gå ner sen/kramen

2008-05-26 @ 14:04:13
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Helena

Absolut. Så är det. Du går ner sen. Sluta att bekymra dig!

2008-05-26 @ 20:12:26
URL: http://www.gutta.blogg.se
Postat av: Helen

GRATTIS! Så roligt. Inte till viktuppgången ;) utan till lilla bebban :):)

Det kommer säker att gå bra trots alla krämpor som man tydligen får, hoppas illamåendet lagt sig nu.

Mås så gott o massa kramar

2008-06-11 @ 14:47:51
URL: http://qristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0