JAG SKA BARA - SADE ALFONS

Som sagt...


Jag har inte tid att föda barn...


FÖR


Det tycks som om allt möjligt hopar sig just nu...


Saker jag MÅSTE ordna INNAN det är dags för maratonloppet på BB...


OCH


Varje gång jag fått EN sak klar...


JA...


DÅ dyker det ju upp en NY grej som måste åtgärdas!


Bland annat tappade jag häromdagen tålamodet på att sjukhuset aldrig hörde av sig angående dotterns läkarkontroller som hon borde gå på pga epilepsin - sist vi var där fick vi instruktioner om att de skulle skicka hem en tid när hon skulle komma nästa gång men de hördes inte av - dumma jag antog ju att de visste vad de gjorde...


MEN


När hon började få all världens konstiga symptomer tänkte jag det var bäst att ringa sjukhuset iallafall - kolla läget...


Det visade sig då att de tappat bort henne ur systemet - glömt bort henne totalt...



Hon har gått på fel dosering medicin Gud vet hur länge...



Det kändes iallafall skönt att få igång DET systemet igen - de skulle GENAST ordna ny tid åt henne för kontroller - EN sak mindre att fundera på...


MEN


Naturligtvis dök det upp något nytt samma kväll...


FÖR


Då upptäckte jag något konstigt med hundens öra - vad f*n var det där nu igen då?


Dagen därpå ringde jag veterinären som efter min beskrivning på hur det såg ut samt informationen om hur alla öns mårdhundar tycks finnas här i området fastställde diagnosen "rävskabb" - visst kunde det vara något annat men risken var stor...



Dit gick 53 väl behövda euro då - inköp av skabbmedel som ska placeras i nacken...

MEN


Inte bara det - innan det kunde sprutas dit måste hundens päls tvättas väldigt noggrannt för att få bort medlet lopphalsbandet utsöndrat och öronen skulle putsas...


Jag vet inte hur det är med andras hundar men MIN gillar verkligen inte att tvättas...


OCH


Att med en gigantisk mage och åtminstone 30 kilos övervikt först pula sig in i en minimal dusch och sedan kämpa med en strulande hund vars schampo bör sitta i MINST fem minuter tar på krafterna - både hundens och mina - så när jag sprutat in tvättmedlet i hennes öron var det slut lekt - nu fick det banne mig vara nog - efter det tyckte hon inte om mig - inte ett dugg!


Medlet fick dessutom inte sättas dit när hunden var våt så först måste hon torka vilket tog MÅNGA timmar - är man blandning av New Foundland så är man - jag lät henne torka i fred och gick istället på kalas - varför strida mer samma kväll när jag lika gärna kunde göra det idag på morgonen...


FAST


Det kunde jag tydligen inte alls det för idag får jag inte komma nära henne överhuvudtaget när jag har något i handen - då anar hon genast ugglor i mossen - backar - ålar - vrider - bänder - rusar iväg - det går inte att få henne stilla så länge att man får medlet på plats...


OCH


Nu måste jag dessutom göra mig klar för föräldrakvarten i skolan...


Efter DEN får jag förmodligen tejpa fast hundens ben med våld - det BORDE väl få henne stilla en LITEN stund iallafall...


OCH


Sedan är det bara att vänta på NÄSTA sak som MÅSTE åtgärdas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0