DÅLIG UPPFINNING ELLER EJ?

Som de flesta vet har jag inte varit någon direkt dyrkare av pengar precis - enligt mig har det varit en av de sämsta uppfinningarna som någonsin hittats på...

Det KAN ju hända att jag skulle tyckt annorlunda om jag hade haft mycket av denna urdåliga uppfinning...

MEN

Nu har jag ju inte det så det är som det är!

IALLAFALL

När jag häromdagen diskuterade just pengar med en bekant - hur man förmodligen borde ta sig i kragen och kolla upp priser hos andra el- och försäkringsbolag spydde jag som vanligt galla över just det här med PENGAR...

Det var nu bara skit om någonting var - den som uppfann dem borde återupplivas för att sedan skräpphängas (jag är nämligen säker att det här med pengar är en karls påhitt) sakta - vad var det för fel med att betala i natura?

VA!?!

FAST

När jag vräkt ur mig DET blev jag tyst...

FÖR

Plötsligt insåg jag till min förskräckelse att OM man, istället för att betala för sitt uppehälle i pengar, använde sig av naturabetalning...

JA...

DÅ skulle jag ju inte kunna betala någonting överhuvudtaget!



Kanske pengar inte är en så dålig uppfinning trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0