KISS & BAJS FOBI

Idag på X3Ms "Vem är det egentligen som" togs det upp en fråga jag undrat över MÅNGA gånger...


Nämligen...


Kiss och bajs fobi!


Som min pappa sa till mig när jag som liten blev halvt hysterisk över att toadörren var öppen när någon av de övriga i familjen var på toaletten:


- Men snälla Anette - till och med KUNGEN skiter ju!


OCH


Jag, genom lång och noggrann reflektering över denna OERHÖRDA nyhet, kom fram till att han förmodligen GÖR det han också...


Efter detta accepterades öppen dörr till upptagen toalett med LITE blidare ögon...


MEN


Jag är fortfarande smått skeptisk till att kungen sitter med öppen dörr när HAN är på toan...


FAST


Vad vet jag?


IALLAFALL


Som mamma lär man sig hastigt och lustigt det här rangordning - vem har rätt att sitta ifred på toaletten och vem har det INTE...


FÖR


Mammor förlorar det privilegiet så fort de blir gravida - det börjar sakta men säkert med diverse urinprov som eventuellt måste tas inför vårdpersonal - sedan övergår det till det uppfriskande bajsandet på förlossningsbordet...


OCH


Har man, mot förmodan, klarat sig från DET tar det definitivt slut i och med att ungen föds!



Är det tvungen sak att göra alla behov med vidöppen dörr!


Jag tror det är en inbyggd funktion hos våra avkommor - någonting genetiskt - alltid samma sak - sitter mamma på toaletten MÅSTE man få kontakt precis DÅ - i EXAKT det ögonblicket finns det MILJONER saker man vill visa eller berätta!


MEN


Även om den prydaste lilla "jag är faktiskt född utan sådana funktioner - jag har varken kissat eller bajsat i hela mitt liv" som nybliven mamma kvickt lär sig omvandla sina privata bestyr till en familjeangelägenhet...



Är det FORTFARANDE tabu inför resten av världen?

Utåt sysslar vi inte med sådana saker!


VARFÖR är det så?


Kommentarer
Postat av: Mr Kritisk

"alltid samma sak - sitter mamma på toaletten MÅSTE man få kontakt precis DÅ - i EXAKT det ögonblicket finns det MILJONER saker man vill visa eller berätta!"



Det är samma sak för mig som pappa. Fast det är lika med det mesta, vad man än ska göra så är ungarna där och ska berätta, kolla vad man gör osv.



Fast av någon anledning så vill jag gärna vara i fred på toaletten.

2008-10-22 @ 09:38:41
URL: http://dubblabudskap.wordpress.com/
Postat av: Helena

Jag skiter i att kungen skiter. Men hos oss är dörren fast !!!! Finns inte nåt "lebbigare" än folk som ksiter med dörren öppen. Fast när jag hade små barn gjorde även jag det ....

2008-10-22 @ 16:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0