NETTE VS FLUGORNAS HERRE

Här är det KRIG...

FÖR

Vi har flugor på vinden och DE SKA !

Varenda #¤%&#¤ höst och vår invaderas övre våningen av äckliga, äckliga ÄCKLIGA flugor...

OCH

Tidigare har jag haft tålamod - bankat ihjäl dem en efter en vartefter de dykt upp...

FAST

Nu får det vara nog - jag ska ha ihjäl dem ALLA!

Första tanken var att de där jäklarna förmodligen pinar sig in via alla mikroskopiska hål runt fönstren...



Jag köpte någon slags vit gegga - på finska "Tiivistemassa" - kletade ut det i alla springor jag hittade...

MEN

Det hjälpte ju inte - det dök upp en massa små as ÄNDÅ...



Idag satsade jag istället på två gigantiska flaskor med insektsspray - den ena ska användas var tredje vecka och sprayas in i alla springor och vrår medans den andra är någon typ av "Radar"...

OCH

JÄKLAR vad effektiva DE är...

FÖR

När jag började kanske det fanns ett trettiotal flugor på vinden...

MEN

Efter första bombningen var golven FULLA av  surrande svarta äckel...

OCH

De tar ju inte slut?

Hela kvällen har gått åt till att spraya - vänta - vädra - dammsuga - spraya - vänta - vädra - dammsuga...

Efter var gång har jag inbillat mig att NU MÅSTE DE JU TA SLUT men NEJ - varenda gång jag öppnat dörrarna och sett efter är det ett nytt lass med ihjälgasade äckelpäckelflugor överallt?

Varifrån kommer de?

Tänk om de aldrig tar slut?

TÄNK OM JAG FÅR HÅLLA PÅ SÅ HÄR HELA VINTERN?

:(

Kommentarer
Postat av: Helena

Det får du garanterat inte. Radar är utmärkt. Men man måste vara uthållig. Heja! Akta bara bebisen!

2008-10-30 @ 22:01:25
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Annelie

Det är klart att dom dör, men säger som Helena...

akta bebisen.



Ha det så fint/kram

2008-10-30 @ 23:00:01
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0